کارگاه «مبانی صداسازی تلاوت» برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4062849
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
از سوی کانون قرآن منطقه 4

کارگاه «مبانی صداسازی تلاوت» برگزار شد + فیلم

کارگاه «مبانی صداسازی تلاوت» 17 خردادماه از سوی کانون قرآن خدمت رضوی منطقه 4 شهر تهران برگزار شد.

کارگاه «مبانی صداسازی تلاوت»به گزارش ایکنا، کانون خدمت رضوی منطقه 4 شهر تهران، شامگاه گذشته، 17 خردادماه در راستای اجرای برنامه‌های دهه کرامت با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در تهرانپارس شرقی و برپایی میزهای کانون‌های مختلف قرآن، سلامت، مشاوره و فضای مجازی و خبر و ... به نمازگزاران و اهالی محل خدمت‌رسانی کردند.

کانون قرآن خدمت رضوی این منطقه نیز با برپایی میزهای متعدد چون «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» ویژه خردسالان، مباحثه آنلاین با قرآن‌آموزی از کشور سریلانکا، مباحثه حضوری حفظ توسط اساتید بانو و آقا و برگزاری کارگاه مقدماتی مبانی صداسازی تلاوت قرآن کریم ویژه اساتید و قاریان عضو کانون قرآن با تدریس سیدمصطفی سجادصادقی، قاری ممتاز کشورمان در این برنامه فعال بود.

سجادصادقی، قاری ممتاز کشورمان با تأکید بر ضرورت صداسازی برای افرادی که به عنوان قاری، معلم، مداح فعالیت می‌کنند، گفت: باید بدانیم به دلیل استفاده مداوم از صدایمان به عنوان قاری یا مداح و ... چگونه کمترین فشار را تارهای صوتی‌مان تحمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه سخت‌ترین صداپیشگی، قرائت قرآن توسط ایرانیان است، افزود: به این دلیل که قرائت قرآن با زبان مادریمان انجام نمی‌شود. بنابر این لازم است که تحت نظارت افراد متبحر بتوانیم تارهای صوتی‌مان را تقویت کنیم و با علم کافی از صدایمان استفاده کنیم.

سجادصادقی با ابراز گلایه از اینکه کرسی تخصصی بر صداسازی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: دلیل دیگر اینکه قاریان و مداحان در بحث صدا بیشترین ضرر را می‌بینند، این است که آنها همواره آن‌استیج و غیر استودیویی اجرا دارند. بنابر این لازم است تا با تعلیم درست، کمترین فشار را هنگام استفاده از حنجره داشته باشند، چرا که این امر در طولانی‌مدت صدمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

این قاری ممتاز با تأکید بر اینکه شناخت آناتومی حنجره بسیار کمک‌کننده است، گفت: در مرحله بعد باید به دنبال تغییر سبک زندگی خود باشیم. این امر در صداسازی مهم است، حتی باید نوع تغذیه ما تغییر کند.

برپایی جشن دهه کرامت، پرچم‌گردانی حرم حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع) توسط خادمیاران رضوی و اجرای سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه‌های انجام شده بود.

از دیگر برنامه‌های کانون قرآن خدمت رضوی منطقه 4 می‌توان به برپایی میز خدمت امروز، 18 خردادماه، ساعت 17 در فرهنگسرای اشراق اشاره کرد.

زهره رجبی‌اصلی

انتهای پیام
captcha