برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا برای افزایش صادرات حلال به اندونزی
کد خبر: 4062833
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا برای افزایش صادرات حلال به اندونزی

اتحادیه اروپا قصد دارد صادرات محصولات حلال کشورهای عضو به اندونزی به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد افزایش دهد.

برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا برای افزایش صادرات حلال به اندونزیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از جاکارتاگلوب، اتحادیه اروپا همزمان با تلاش برای  ارتقای ایمنی و پایداری محصولات غذایی و آشامیدنی کشاورزی خود، قصد دارد صادرات محصولات غذایی خود را به اندونزی افزایش دهد.

در آگوست گذشته، اتحادیه اروپا کمپین ترویج محصولات کشاورزی را با عنوان «Colours by Europe. Tastes of Excellence»در اندونزی راه اندازی کرد. اتحادیه اروپا با این کمپین به بازار اندونزی وعده داد که محصولات کشاورزی غذایی آن ایمن، با کیفیت و پایدار هستند.

وینسنت پیکت، سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی و برونئی دارالسلام، پیش‌تر در نشست این کمپین در جاکارتا گفت: اتحادیه اروپا در سراسر 27 کشور عضوش دارای یک سیستم کنترل کیفیت و بازرسی بسیار دقیق و سخت است که در بازار داخلی ما هماهنگ است. 

وی افزود: این امر تضمین می‌کند که محصولات ما دارای بالاترین سطح ایمنی مواد غذایی در داخل قلمرو اتحادیه و همچنین در خارج از آن هستند، زیرا بسیاری از استانداردها یکسان هستند. این یک ویژگی فوق‌العاده برای شرکای تجاری ما است که به آن اعتماد کنند.

کمیسیون اروپا گزارش داد که صادرات محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا به اندونزی در سال 2021 حدود 957 میلیون یورو (حدود 1 میلیارد دلار) بوده است. پودر شیر و آب پنیر 279 میلیون یورو یا حدود 29 درصد از محصولات صادراتی کشاورزی اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. 

از سوی دیگر همه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، گوشت و طیور توزیع شده در اندونزی تا 17 اکتبر 2024، باید دارای گواهی و برچسب حلال باشند. گواهی حلال برای محصولات ساخته شده از اجزای حرام یا ممنوع شده توسط قوانین اسلامی مانند گوشت خوک و نوشیدنی‌های الکلی داده نمی‌شود. با این حال، اندونزی باید محصولات غیر حلال را هم مشخص کند.

در حاشیه این نشست، «سیلوین بیارد»، از سازمان دولتی صادرات و تجارت بین‌المللی فرانسه- نظر خود را در مورد برچسب‌گذاری حلال بیان کرد. به گفته بیارد، هرچه فرآیندهای صدور گواهینامه شفاف‌تر باشد، برای اروپا بهتر است.

بیارد گفت: ما باید روی مراحل مختلف کار کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم بهتر همکاری کنیم و محصولات اروپایی با منشأ حلال را در اندونزی، پیش از اجرای کامل قانون حلال، معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha