اعلام میزبان مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی فرهنگیان + صوت
کد خبر: 4062748
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

اعلام میزبان مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی فرهنگیان + صوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله نهایی رقابت‌های کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان چهار تا شش تیرماه به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشمیکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تبریک دهه کرامت و ضرورت آشنایی با سیره اهل‌ بیت(ع) گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان طی دو سال گذشته به واسطه ویروس کرونا به صورت غیر حضوری در دو مرحله مقدماتی(به صورت ارسال آثار) و نهایی(به صورت برخط و ارتباط زنده و حضور داوران در محل برگزاری مسابقات) برگزار شد.

وی ادامه داد: اما امسال تلفیقی از برگزاری مسابقات به صورت حضوری و مجازی را شاهد خواهیم بود، اما مراد از برگزاری حضوری، بازگشت کامل به مرحله پیش از کرونا نیست، بلکه از آورده‌ها و تجربیات زمان کرونایی استفاده می‌کنیم.

باقری با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌های کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، بیان کرد: این مرحله در رشته حفظ به مانند سال گذشته به صورت کتبی برگزار نشد، بلکه به صورت آنلاین و برخط انجام شد و این مرحله در سایر رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، نهج‌البلاغه و تدریس احکام به صورت ارسال آثار انجام و آثار داوری شد و راهیافتگان به مرحله نهایی معرفی شدند.

کد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مرحله نهایی این مسابقات چهار تا ششم تیرماه به صورت حضوری به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌‌شود و سپس از برگزیدگان با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای فرهنگیان برتر امتیازی در سنوات یا به عنوان ضمن خدمت در نظر گرفته می‌شود یا خیر؟ ادامه داد: در ابتدا برای راهیافتگان به این مرحله زمینه سفر معنوی برای مشتاقان به زیارت امام رضا(ع) فراهم شده است و ثانیاً نفرات برتر تقدیرنامه دریافت می‌کنند و که امتیاز دارد و این در امتیازبندی‌های داخلی و نقل و انتقالات در ادارات آموزش و پرورش محل خدمت اثرگذار است.

باقری افزود: ضمن اینکه ادوار گذشته رتبه‌های اول رشته حفظ کل و قرائت به مرحله کشوری مسابقات بزرگسالان اوقاف و امور خیریه راه پیدا می‌کردند، اما امسال با توجه به تغییر مدیر مرکز قرآنی اوقاف هنوز در این زمینه تفاهم‌های لازم انجام نشده است و امید است در آینده نزدیک و با پیگیری‌ها این امر محقق شود.

انتهای پیام
captcha