مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد
کد خبر: 4062331
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد

مراسم تشییع پیکر و بدرقه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و خانواده سرپرست فقید مؤسسه اطلاعات صبح امروز در این مؤسسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تشییع پیکر و بدرقه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی، سرپرست فقید مؤسسه اطلاعات صبح امروز، سه‌شنبه 17 خرداد، با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، علاقه‌مندان به ایشان و خانواده آن مرحوم در محل مؤسسه اطلاعات برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی قرائت شد و سپس یکی از مداحان اهل بیت به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.



در بخش بعدی مراسم، محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه در سخنانی با تسلیت درگذشت مرحوم دعایی، وی را نماد تواضع و انسانیت توصیف کرد و گفت: مرحوم دعایی به همه ما نشان داد که می‌توان انقلابی بود، می‌توان یار دیرین امام(ره) بود، می‌توان در دوران ‌ستمشاهی صدای روحانیت مبارز بود، می‌توان یار صمیمی مقام معظم رهبری بود و می‌توان نماد رحمت بود و همه را به دور خود جمع کرد و می‌توان برای همه پدر بود.

وی خطاب به فرزندان مرحوم دعایی گفت: امروز شما فقط یتیم نشدید، امروز بسیاری از ما و بسیاری از دوستان مرحوم دعایی، بسیاری از کسانی که از غریب‌نوازی دعایی بهره برده‌اند، همه احساس یتیمی می‌کنند.

ظریف با بیان اینکه جامعه رسانه کشور امروز احساس یتیمی می‌کند، یادآور شد: ما که به عنوان دیپلمات‌های سابق جمهوری اسلامی هستیم از اینکه دعایی دیپلمات آغازین جمهوری اسلامی بود افتخار می‌کنیم.

وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: اینکه امروز او در بین ما نیست تلخ، سنگین و سهمگین است. خداوند او را با مولایش اباعبدالله الحسین(ع) محشور بفرماید. خدایا تو خود میدانی ما جز خیر از مرحوم دعایی ندیدیم.

وی اظهار کرد: دعایی نماد انسانیت، بزرگی و تواضع بود؛ او بی‌نظیر بود. خدایش بیامرزاد و به همسر مکرمه و فرزندانش اجر و صبر عنایت فرماید و روحش را با ارواح طیبه شهدا و مقتدایش حضرت امام(ره) محشور بفرماید.

بنابر این گزارش در ادامه پیکر مرحوم دعایی برای تشییع وارد محوطه مؤسسه اطلاعات شد و حجت‌الاسلام طباطبایی؛ امام جمعه شهر زارچ(زادگاه مرحوم دعایی) در سخنانی کوتاه، با ذکر ویژگی‌های شخصی ایشان ازجمله تواضع، بزرگی و علاقه ویژه به امام(ره) و ارادت به رهبر معظم انقلاب، درگذشت وی را تسلیت و تعزیت گفت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد

 در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره) و تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم حجت‌الاسلام دعایی نماز میت اقامه کرد و پس از پایان این مراسم، پیکر سرپرست فقید مؤسسه اطلاعات برای خاکسپاری راهی حرم مطهر شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد

مراسم وداع با این یار دیرین امام(ره) نیز شامگاه گذشته، دوشنبه 16 خرداد، پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه شماره ۱ جماران برگزار شد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی عصر روز ۱۵ خردادماه در ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha