اسلام‌ستیزی از اصول حزب حاکم در هند است
کد خبر: 4062320
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
نویسنده و روزنامه‌نگار هندی:

اسلام‌ستیزی از اصول حزب حاکم در هند است

یک نویسنده هندی با اشار به توهین برخی مقامات هندی به مقدسات مسلمانان، اسلام‌ستیزی را از اصول حزب حاکم هند خواند و گفت برخی هندوها خواهان تخریب هزاران مسجد هند هستند.

اسلام‌ستیزی از اصول حزب حاکم در هند استبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، واکنش‌ها به اهانت مقامات هندی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ادامه دارد و در همین راستا ظفرالاسلام خان، سردبیر روزنامه Milli Gazette هند، گفت که حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) در هند نفرت شدیدی از اسلام و مسلمانان دارد.

او در گفت‌وگو با برنامه المسائیة شبکه الجزیره تأکید کرد، بیانیه حزب حاکم هند و اقدام آن در تعلیق دو سخنگویی که به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین کرده بودند، صرفا با هدف مهار بحران ناشی از این اتفاق رخ داده است.

ظفرالاسلام خان با اشاره به اتهام‌هایی که حزب بهاراتیا جاناتا به مسلمانان وارد کرده‌اند و اینکه مدعی می‌شوند که مسلمانان  مساجد را بر ویرانه‌های معابد ساخته‌اند، گفت: گزارش‌ها حاکی است فهرستی مشتمل بر سه هزار مسجد وجود دارد که در آن هندوها ادعا می‌کنند بر ویرانه‌های معابد آنها بنا شده و باید به آنها بازگردد.

ظفرالاسلام خان گفت که یکی از مقامات ارشد حزب اخیراً اعلام کرد که حکومت اسلامی در هند مشابه هولوکاست یهودیان آلمان نازی بوده است.

این نویسنده هندی تصریح کرد: دنیا چیزی در مورد چنین اظهارات و مواضعی نمی‌فهمد؛ زیرا مقامات هندی آن را به زبان هندی محلی  و نه به زبان انگلیسی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه انزجار از اسلام  از اصول اساسی حزب حاکم هند است، گفت: آنها به دنبال تبدیل مساجد به معابد برای هندوها هستند و تلاش می‌کنند مسلمانان را هم هندو کنند، این امر در مورد حزب بهاراتیا جاناتا کاملاً شناخته شده و در ادبیات آن اعلام شده است.

ظفرالاسلام خان گفت که مسلمان هندی در کشورش غریبه شده است و اگر مسلمانان در تظاهرات شرکت کنند، مقامات، خانه‌هایشان را تخریب می‌کنند.

واکنش عربستان

این در حالی است که عربستان سعودی هم اظهارات سخنگوی حزب حاکم هند را محکوم کرده و در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی دراین خصوص آمده است: این وزارتخانه اظهارات سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم و  بر رد همیشگی تعرض به نمادهای دین مبین اسلام و نیز رد تعرض به تمامی شخصیت‌ها و نمادهای دینی تأکید می‌کند.

با گسترش اعتراضات مردمی به توهین دو عضو حزب حاکم هند به ساحت پیامبر اسلام(ص)، این حزب یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق کرد.

حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در این کشور، روز یکشنبه، عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام(ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد.

این حزب همچنین «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای خود در دهلی نو را به خاطر اظهارات موهن علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی، از عضویت در حزب اخراج کرد.

انتهای پیام
captcha