بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان
کد خبر: 4062238
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه خدمت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هدف ما در زندان‌هاست، گفت: باید تلاش کنیم نگاه حمایتی به زندانیان و خانواده آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده‌های آنان استفاده کنیم.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس، امروز، 16 خرداد در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های این استان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: یکی از اولویت‌های دهگانه سازمان، اشتغال زندانیان است و اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها باید توسعه یابد و مستندات در سامانه ERP ثبت شود.

وی با تأکید بر اینکه تعامل با مجموعه قضایی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدگی به اهداف جامعه هدف، باید مورد توجه رؤسای زندان‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، تعامل با مجموعه قضایی افزایش یابد و از قضات به منظور بازدید هدفمند از زندان‌ها دعوت به‌عمل آید.

ابراهیمی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای اخذ ارفاقات قانونی توسط مراجع قضایی استفاده شود و یکی از مطالبه شما از قضات اعطای تسهیلات قانونی باشد، گفت: آمار زندانیان بلاتکلیف بررسی و در زمینه تخفیف مجازات، اشتغال زندانیان و آزادی مشروط پیگیری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان و انتقال زندانیان به موطن خود از دیگر اولویت‌های مهم سازمان است که توجه ویژگی‌های به آن داشته باشید زندانی واجد شرایط انتقال، به محل سکونتش منتقل شود.

وی یادآور شد: با مردم بودن و خدمت کردن به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هدف ما در زندان‌ها، از حلاوت خاصی برخوردار است باید تلاش کنیم نگاه حمایتی به زندانیان و خانواده آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده‌های آنان استفاده کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: با پیگیری رؤسای زندان‌ها، انجمن‌های حمایت در شهرستان‌ها تقویت و فعال شوند و درآمدزایی انجمن‌ها به صورت پایدار برای حمایت از خانواده‌های زیرپوشش افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه نحوه فعالیت و مدیریت در زندان‌ها به مراتب از سایر مشاغل سخت‌تر است و این مأموریت باید به نحو احسن انجام گیرد، افزود: همه کارکنان از سلامت اداری لازم برخوردارند اما پیشگیری مقدم بر برخورد است، ضروری است با حفظ و صیانت از کارکنان و استفاده از نیروهای توانمند و با انگیزه، در پیشبرد اهداف سازمانی گام برداریم و در جهت ارتقای شغلی آنان بکوشیم.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: رئیس زندان باید هنر به‌کارگیری از نیروها برای انجام امور را داشته باشد و بر همه امور زندان نظارت کند و نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت هدفمند انجام شوند. لازم است اجرای قانون و مقررات، سرلوحه کار مسئولان در زندان‌ها قرار گیرد و فرایندهای اصلاحی و تربیتی براساس آیین نامه جدید سازمان بازنگری شوند.

ابراهیمی افزود: هدف از زندانی کردن افراد خاطی، متنبه شدن و شرکت وی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی و ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی و توانمندسازی آنان است و فعالیت‌های فرهنگی نقش اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان داشته و باید این مهم به صورت ویژه در زندان‌های استان اجرا شوند.

وی با بیان اینکه نظم و انضباط و ارتقای امنیت یکی از اولویت‌های مهم سازمان است، گفت: با مدیریت آگاهانه، آسیب‌های زندان شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود و کمیته‌های امنیتی به صورت مستمر با حضور مسئولان زندان برگزار شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: غربالگری و سلامت روان زندانیان در بدو ورود، مورد توجه و تأکید قرار گیرد و وضعیت و مشکلات زندانیان بیمار به صورت جدی پیگیری و از ظرفیت قانون آئین دادرسی کیفری به منظور توقف حکم و یا مرخصی آنان استفاده شود.

وی با بیان اینکه رؤسای زندان‌ها و مسئولان ستادی باید به دانش روز زندانبانی و قوانین و مقرارت حوزه کاری خود مسلط و آشنا باشند، گفت: درخواست‌ها و تقاضای زندانیان را روزانه بررسی و پرونده قضایی زندانیان بلاتکلیف و زندانیان مالی به صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha