هفته فرهنگی شیراز در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4062199
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

هفته فرهنگی شیراز در قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری نخستین ویژه برنامه هفته فرهنگی شیراز به مناسبت دهه کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در شهر مقدس قم خبر داد.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهرداری شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز شب گذشته، 15 خردادماه از برگزاری ویژه برنامه هفته فرهنگی شیراز در شهر قم خبر داد و گفت:  به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع) اولین ویژه برنامه مشترک دو شهر شیراز و قم به منظور تعامل مذهبی، فرهنگی و گردشگری بیشتر بین این دو شهر برگزار می‌شود.

وی آشنایی با ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و آیینی هر دو شهر و جذب گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد و افزود: همچنین شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مشترک دو شهر در حوزه‌های گردشگری مذهبی، تاریخ، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم، آیین‌های دو شهر، و صنعت گردشگری را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان مطرح شیرازی در قم افتتاح خواهد شد، گفت: کاشی هفت رنگ، مقرنس‌بندی و گره چینی، منبت و معرق چوب، سنگ‌تراشی، خاتم‌سازی و خراطی ازجمله هنرها و صنایع دستی اصیل شیراز هستند که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، چهل اختران قم، خادم یاران رضوی، مرکز شیرازشناسی و مرکز گردشگری نجوم دیگر غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

مشفقیان تصریح کرد: این نمایشگاه در حرم مطهر صحن بزرگ امام خمینی(ره) دایر و از روز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد تا پنج‌شنبه، ۱۹ خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

وی، کتابت زیارتنامه حرم‌های اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‌های این رویداد برشمرد و گفت: پس از کتابت زیارت‌نامه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و موسی مبرقع (ع) چهل اختران توسط هنرمندان خوشنویس شیرازی و قمی در حرم‎‌ها نصب می‌شوند.

مشفقیان همچنین «شب‌های شیراز با محوریت گردشگری زیارت» را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برشمرد و گفت: اجرای پرده‌خوانی و تعزیه شاهچراغ(ع) با اجرای گروه توانمند شیرازی، سخنرانی معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم و شیراز، اجرای سرود و مسابقه طی سه روز رأس ساعت ۲۱ در حرم مطهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز از آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر، غبارروبی چهارمین حرم اهل بیت (ع) با حضور مدیران و هنرمندان شیرازی و مدیران شهرداری قم به عنوان دیگر ویژه برنامه‌های این رویداد بزرگ خبر داد و در اشاره به برگزاری برنامه‌هایی با محوریت محافل ادبیات و شعر گفت: روز سه‌شنبه، ۱۷ خردادماه رأس ساعت ۱۸ در حرم مطهر، سالن امام خامنه‌ای(مدظله العالی) محفل شعر دهه کرامت چهارشنبه، ۱۸ خرداد در صحن صاحب‌الزمان(عج) واقع در حرم مطهر محفل شعر گوهرشاد و همچنین روز  پنج‌شنبه نیز در سالن حوزه هنری قم محفل شعر مهر و ماه برگزار می‌شود.

وی همایش تخصصی تاریخ و فرهنگ قم و شیراز را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در این ویژه برنامه مصطفی ندیم، عمار کاووسی و حجت‌الاسلام افشاری در روز پنج‌شنبه (۱۹ خرداد ماه) رأس ساعت ۹ صبح در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری به ارائه بحث می‌پردازند.

مشفقیان در پایان گفت: نشست و دیدارهایی همچون دیدار با تولیت حرم مطهر و امام جمعه قم، دیدار با اعضای شورای شهر و مدیران شهری دو شهر شیراز و قم جهت بررسی پروژه های مشترک، خدمات‌رسانی به زائرین وگردشگران برنامه‌های فرهنگی وهنری مشترک و بررسی تفاهم‎‌نامه منعقده، نشست خبری مشترک با حضور شهرداران دو شهر و مدیران شهری نیز برنامه‌ریزی شده که برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha