مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم شاهچراغ برگزار شد
کد خبر: 4062079
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم شاهچراغ برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شامگاه، ۱۴ خردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسکر، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم شاهچراغ برگزار شدبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شامگاه، ۱۴ خردادماه با حضور اقشار مردم و مسئولان استانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  در این مراسم ضمن تسلیت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی و بزرگداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد گفت:  قرآن کریم در آیات متعدد به این نکته اشاره می‌کند که مردم باید از گذشته تاریخ درس بگیرند و برای زندگی آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه این آیات به ما یاد می دهد که گذشته را فراموش نکنیم، گفت: اکنون افرادی که قبل از انقلاب را ندیده اند و شرایط آن روز را نمی دانند ممکن است با تبلیغات مسمومی که دشمنان اسلام و ایران اسلامی دارند، گاهی تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گیرند لذا لازم است در مناسبت های مختلف، گذشته این مملکت را به آن ها یادآوری کنیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: در آن زمان با اینکه جمعیت ما کم بود اما دشمنان به گونه ای برنامه ریزی کردند که اسلام، دین و شرف مردم را از بین ببرند و دیکتاتوری را حاکم کنند و نهایتا غرب نیز سود آن را ببرد؛ بنابراین آتاترک را در ترکیه و رضاخان را در ایران روی کار آوردند تا اهداف شوم خود را پیاده کنند و مستقیم هم روی شوارع دینی رفتند، رضاخان مقابله با دین را آغاز و کشف حجاب را علنی کرد و به اسم آزادی زن، هرزگی را برای مردم به ارمغان آورد اما چون دست نشانده بود روزی که سلطه گران دیدند دیگر کاری از او بر نمی آید، او را بردند  و فرزندش را روی کار آوردند تا با یک شیوه جدید همان اهداف را دنبال کنند.

وی ادامه داد: کشور را وابسته به اجانب کردند و بی بند و باری را توسعه دادند و صنایع ما را وابسته کردند، ملت را به سمت فساد سوق دادند، همچنین بیش از چهل هزار مستشار امریکایی در ایران حضور داشت واغلب پست های کلیدی نظامی و سیاسی کشور در اختیار آن ها بود و یک آدم بی اراده ای را به عنوان شاه روی کار آورده بودند که هر چه به او می گفتند، انجام می داد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: تنها ندایی که در این میان برخاست و توانست زنگ خطر را در گوش شاه به صدا در بیاورد ندای امام بود که در سال های ۴۱ و ۴۲ در مسجد اعظم قم، خطر را برای مردم بیان کرد و فرمود که خطر اصلی آمرایکا و اسرائیل است و در آن فضای غربت و تاریک فریاد برآورد که ای علمای اسلام به داد اسلام برسید، اسلام رفت.

وی با تصریح اینکه نه به قرآن، نه به دین و نه به مردم اعتقاد داشتند و نه حاضر بودند در برابر گستاخی های اجانب و بیگانه بایستند و از ملت خود دفاع کنند، یادآور شد: امام در چنین شرایطی قیام کرد و به دنبال تنویر افکار عمومی بود و می خواست مردم آگاه شوند و به دنبال امام حرکت کنند و نتیجتا کار را از دست رژیم خارج و اسلام را حاکم کنند واجانب را بیرون کنند  و مملکت  روی پای خود بایستند که این اتفاق افتاد امام با درایت کار را آغاز کرد و حوادث بسیاری بعد از آن اتفاق افتاد تا در نهایت با آمدن امام به فرانسه و با استفاده از فضاهایی که غرب برای دشمنان ما فراهم می کرد توانست صدای خود را به گوش جهانیان  برساند و حرکت انقلاب را فراگیر کند. 

قاضی عسکر افزود: در آن لحظات امام در چند جبهه برنامه ریزی کردند که شامل جبهه خبری، تصمیم گیری برای آینده، برنامه ریزی برای ایجاد یک نظام اسلامی بود.

وی با یادآوری اینکه ۱۲ بهمن ۵۷ امام آمد و ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید و رژیم فروریخت و امام توانست پایه ریزی یک نظام اسلامی را داشته باشد، بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی، امام ایستاد و مردم را بسیج کرد و با دست خالی ایستادگی کردند و به برکت رهبری امام و شجاعت و حمایت مردم یک وجب خاک ایران در اختیار دشمن باقی نماند و امروز ایران اسلامی مقتدر در عرصه بین المللی نقش آفرینی می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امام به مردم فرمودند که شعار ما می توانیم را باید شعار ملی قرار دهید، گفت: اکنون می بینیم ایران در بسیاری از کارها توانسته موفق عمل کند؛ امروز خود ما پالایشگاه، نیروگاه برق، کارخانه سیمان، کشتی های بزرگ، جت جنگنده، زیر دریایی و... می سازیم؛ اکنون در مقابل قدرت های بزرگ دنیا ایستادیم و آمریکا در برابر تصمیمات نظام اسلامی ذلیل شده و غرب مستأصل است و این شعار نیست بلکه واقعیت است.

وی با تصریح اینکه امروز آثار فروپاشی آمریکا مشهود است، افزود: از طرف دیگر ایران اسلامی امروز قدرتمند است، ایران توانسته استقلال خود را حفظ کند  و در برابر دنیا  بگوید تنها کشوری که هیچ قدرتی نمی تواند برای او نقشی تعیین کند ایران اسلامی است.

قاضی عسکر با بیان اینکه فقط به حرف هایی که مربوط به گذشته است، بسنده نکنیم، ادامه داد: باید یک آسیب شناسی هم در این مواقع و همچنین در دهه فجر داشته باشیم و ببینیم در این سال هایی که از انقلاب می گذرد، موفقیت ها و دلایل آن چه بوده است و اگر هم احیاناً در بعضی جاها موفق نبودیم، علل آن چه بوده است و نواقص را برطرف کنیم و جلو برویم چون آینده را قطعی می دانیم و قرآن به ما نوید می دهد که آینده از آن مسلمانان، مجاهدان و متدینین است.

وی در پایان تأکید کرد: برای اینکه پاسدار خون شهدا باشیم باید آسیب شناسی کنیم و آسیب ها را برطرف کنیم و با قدرت مردم  مخصوصا جوانان جلو برویم.

انتهای پیام
captcha