گفتمان فکری امام(ره) باید حفظ شود
کد خبر: 4062032
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶

گفتمان فکری امام(ره) باید حفظ شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گفتمان فکری امام(ره) را باید حفظ کرد، گفت: امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام و برنامه‌های اسلام داشتند که نظام سیاسی مبتنی بر احکام اسلام را ترسیم کردند و فرمودند اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند تا نابودی تمامی آنها، از پای نخواهیم نشست.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، شامگاه، ۱۴ خردادماه، در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در مصلی اعظم امام(ره) تبریز، اظهار کرد: قانون اساسی به روشنی تمامی ویژگی‌های ولی فقیه را بیان کرده است که در میان فقهای دیگر باید قدرت، مدیریت، شجاعت و توانمندی بیشتری داشته باشد تا به‌عنوان رهبر و فقیه جامعه انتخاب شود که اگر امتی شایسته باشد، خداوند برای آنها رهبری شایسته اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران این شایستگی را دارند که شخصیتی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب میان آنها باشد و ۱۰ سال اول رهبری امام خمینی(ره) در شدیدترین و سخت‌ترین حالت گذشت و بعد آن نیز اوایل انقلاب بود که دفاع مقدس شروع شد.

وی افزود: باوجود تمامی مشکلات در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، پنج میلیون نفر به استقبال امام خمینی(ره) رفته بودند و بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز در مراسم تشییع جنازه ایشان حضور داشتند به‌گونه‌ای که خبرنگاران آمریکایی روز رحلت امام را پایان نهضت ایشان می‌دانستند و با دیدن حضور چند میلیونی مردم گفتند خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای کشور ۴۰ روز عزای عمومی برای ارتحال امام خمینی(ره) در نظر گرفته شد که در تمامی برنامه‌ها گفتمان و پیام ایشان  به‌گونه‌ای تثبیت شد که انقلاب اسلامی ایران بعد از سال‌ها همچنان محفوظ مانده است. 

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: اهل بیت(س) در برنامه‌ای آینده جهان نماسازان ظهور را طراحی کردند که در آن قم پایگاه شیعیان است و روایت‌های فراوانی در این خصوص ذکر شده است.

وی همچنین یادآور شد: وقتی به نشانه‌ها توجه می‌کنیم، با مردی مواجه می‌شویم که مردم را به حق دعوت می‌کند و این همان شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص قیام ۱۵ خرداد نیز بیان کرد:  در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) در روز عاشورا در مدرسه فیضیه قم، نطق تاریخی داشتند که مردم هم در کنار ایشان بودند و خیزش و قیام بعدی را نیز شهید مصطفی خمینی انجام داده و در جریان آن مردم  تهران، ورامین و قم قیام کردند و رژیم طاغوت کشتار بزرگی انجام داد و باعث شد تا ۱۵ خرداد ماه برای همیشه در تاریخ ماندگار باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند یک عده می‌گویند مردم با روحانیت ارتباط و پیوند کمتری دارند اما باید تشییع چند میلیونی سردار شهید قاسم سلیمانی را ببینند و قضاوت کنند که پیوند میان مردم و ولایت فقیه نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه گفتمان فکری امام(ره) را باید حفظ کرد، گفت: امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام و برنامه‌های اسلام داشتند که نظام سیاسی مبتنی بر احکام اسلام را ترسیم کردند و فرمودند اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند تا نابودی تمامی آنها، از پای نخواهیم نشست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، با اشاره به ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) متذکر شد: استکبارستیزی، سازش ناپذیری و بی‌اعتمادی به دشمن که دشمن لیبرالیستی را حفظ و قبول نکردند و تا قطع تمامی وابستگی‌ها به تمامی ابرقدرت‌های شرق و غرب مبارزه کردند، از ویژگی بارز امام بود.

وی ادامه داد: خود باوری ملی و قطع وابستگی، خودکفایی کشور، پیشرفت علمی و فناوری کشور از عناصر فکری، حمایت از محرومان و مستضعفین، تلاش برای آسایش مردم و مخالفت با کاخ نشینی، استقلال سیاسی و نفی سلطه پذیری، آزادی جامعه ارتقاء سپاه و تشکیل بسیج مستضعفین عالم، استقلال ارتش و تقویت همه جانبه‌ی آن از ویژگی‌های دیگر امام راحل(ره) بودند.

وی افزود: منظومه فکری امام خمینی(ره) از عقلانیت، معنویت، عدالت، توجه ویژه به وحدت جهان اسلام و دفاع از فلسطین تشکیل شده است که عامل وحدت بوده و ترویج دهنده‌ی مکتب جهاد و شهادت طلبی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی میان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود ندارد چراکه رهبر معظم انقلاب نیز خط امام را نگه داشته و ادامه داده‌اند.

انتهای پیام
captcha