ارسال بیش از ۲۰۰ هزار کتاب به کتابخانه‌های کشور
کد خبر: 4061388
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

ارسال بیش از ۲۰۰ هزار کتاب به کتابخانه‌های کشور

اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از خرید بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در قالب بسته‌های نورسیده شماره‌های ۴۸ و ۴۹ برای ارسال به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.

ارسال کتاب به کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جدیدترین بسته‌های نورسیده (شماره‌های ۴۸ و ۴۹) حاوی بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب از حدود ۵۰ ناشر خصوصی و دولتی ازجمله اسم، افق، امیرکبیر، امینان، آفرینگان، آموت، آوای چلچله، به‌نشر، پرتغال، چشمه، راه یار، زعفران، سروش، سوره مهر، شهید کاظمی، علی، فاطمی، فرهنگ نشر نو، کتاب پارک، مهرسا، مهرستان، نسل روشن، نیماژ، هوپا و هیرمند توسط اداره کل تأمین منابع خریداری و به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال می‌شود.

نخستین بسته از خریدهای جدید تحت عنوان «نورسیده ۴۸» با تعداد ۶۳ عنوان و بالغ‌بر ۱۸۰ هزار نسخه در موضوعات مختلفی همچون ادبیات، داستان و علوم کاربردی در حال ارسال به همه کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی است. گروه سنی کودک و نوجوان نیز بیشترین استفاده‌کنندگان منابع این بسته خواهند بود.

بسته «نورسیده ۴۹» نیز که مخصوص کتابخانه‌های اصلی استان و شهرستان است، با ۴۶ عنوان و بالغ‌بر ۲۳ هزار نسخه از ۲۵ ناشر، پس از پایان ارسال نورسیده ۴۸ به کتابخانه‌های مذکور ارسال خواهد شد.

ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای بانام بسته‌ «نورسیده‌ها» از سال ۱۳۹۳ به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شده است و تا پیش ‌از این ۴۷ بسته حاوی تازه‌ترین کتاب‌های منتشرشده از ناشران مختلف خصوصی و دولتی خریداری و به کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است. 

انتهای پیام
captcha