تجلیل از عکاس ایکنا در اختتامیه جشنواره «رسم جوانمردی»
کد خبر: 4061337
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

تجلیل از عکاس ایکنا در اختتامیه جشنواره «رسم جوانمردی»

طی مراسم اختتامیه جشنواره «رسم جوانمردی» 20 نفر از برترین‌های فرهنگ ورزش استان فارس معرفی و تجلیل شدند که در این مراسم از احمدرضا مداح، عکاس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس به دلیل تلاش شبانه‌روزی برای انعکاس تلاش‌های کادر درمان و طلاب جهادی در دوران کرونا تجلیل شد.

تجلیل از عکاس ایکنا، جشنواره «رسم جوانمردی» به گزارش ایکنا از فارس، آئین اختتامیه جشنواره «رسم جوانمردی» به منظور تجلیل از برترین‌های فرهنگ ورزشی فارس که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی با ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی خوش درخشیده‌اند، شب گذشته، 10 خردادماه با حضور معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش بانوان کشور، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونان ورزش و جوانان استان فارس در شیراز برگزار شد.

در این مراسم از آزاده جانباز احمدرضا مداح، عکاس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس قهرمان و مربی پیشکسوت دارت و نیز به دلیل کوشش در امر انعکاس تلاش‌های کادر درمان و طلاب جهادی دوران کرونا تجلیل به عمل آمد.

بنیامین شکوه‌فرد، معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در این مراسم در خصوص رسم پهلوانی و جوانمردی اظهار کرد: ورزش بدون روح پهلوانی و راه رسم جوانمردی صرفا بزرگ کردن تن انسان است.

وی با تصریح اینکه هرچه تن را بپرورانی خوراک مور خواهد شد، اضافه کرد: آنچه از پهلوانی مانند پوریای ولی و تختی می‌ماند عشق به هم نوع و دیگران است، نخستین نکته‌ای که مربیان به افراد یاد می‌دهند همین نکته است که فرد از خود بگذرد و برای مردم تلاش کند.

معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: چشم و امید وزارت ورزش در بخش قهرمانی نیز به استان فارس است، با همدلی مسئولان حوزه ورزش امیدوارم در یک افق نه چندان دور ظرفیت های این ورزش به حالت بالفعل تبدیل شود.

مریم کاظم‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان کشور نیز در این مراسم با اشاره به وجه تمایز صفات اخلاقی، اظهار کرد: جوانمردی صفت روح و جوانی صفت جسم است.

وی با اشاره به 2 خصلت جوانمردی اظهار کرد: جوانمرد کسی است که نمک نخورده اما باز هم خیانت نمی‌کند، امیدواریم رسم جوانمردی را بتوانید در استان فارس توسعه و انتقال دهید.

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از ابعاد مختلف امروز ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: هیچ رویدادی به جز ورزش در دنیا نمی‌تواند همزمان جمعیت میلیونی را به خیابان‌ها بیاورد.

وی ادامه داد: دو قشر ورزشکار وجود دارد یک دسته تا روز مسابقه تمرین می‌کنند و بعضاً مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از آنان همه تلاش‌ها را فدای اهداف خود می‌کند که کشور اسرائیل را به دلیل آرمان خود رسمیت نشناسد، همچنین عده‌ای دیگر هستند که از تلاش‌های این کشور استفاده می‌کنند و خیلی راحت به پرچم کشور پشت می‌کنند و سپس پشیمان می‌شوند.

فروردین به تفاوت دو تفکر ورزشی اشاره کرد و گفت: بخشی از این تفکرات به باورها بر می‌گردد و بخشی دیگر نیز به مدیریت مسئولان بر می‌گردد که شاید به خوبی برای شناسایی انگیزه‌ها کار نکرده‌ایم، اما باید بدانیم که در راه و مسیر حضرت علی(ع) قدم برداریم، جوانمردی و از خود گذشتگی بسیار مشکل است. عده‌ای برای گرفتن یک امتیاز دست به هر کاری می‌زنند اما هستند افرادی که برای برنده شدن دست به چنین کارهایی نمی‌زنند و اخلاق و منش پهلوانانه را پیش می‌گیرند.

حیدر صفرپور، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه رسم جوانمردی صرفاً یک نگاه نیست، گفت: رسم جوانمردی تقویت روحیه پهلوانی و ترویج روحیه فرهنگ پهلوانی است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: امروز تحت عنوان رسم جوانمردی آنچه ورزشکاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی رقم زده‌اند را قدرخواهیم دانست.

صفرپور با بیان اینکه امروز ورزش می‌تواند در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سلامت انسان متعالی و اثرگذار را در جامعه پرورش دهد اثرگذار است، افزود: اثرگذاری ورزش از سه جهت فرهنگ ملی، عمومی و حرفه‌ای قلمداد می‌شود، با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی ورزشکاران را قدر بدانیم، در واقع باید ادامه مکتب جوانمردی امیرالمومین(ع) را در ورزشکاران هماننده گذشته زنده نگاه داریم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه وزارت ورزش اینگونه است که قدردانی از ورزشکاران تحت عنوان یک جشنواره خلاصه نمی‌شود، گفت: بنا است تا برگزاری جشنواره‌ها فرهنگ ناب اسلامی را گسترش و توسعه دهیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم از 20 نفر از چهره‌های برتر فرهنگ ورزشی استان فارس شامل مهدی فتحی‌پور، علیرضا عباس‌پور، حسین شاطر پوری، وحید کشتکار، روح‌الله مستوری، شهید ستار محمودی، شهید پژمان توفیقی، سعیدرضا کیخا، محمدرضا گرایی، کرامت امیری، مهتاب نبوی، فاطمه برمشوری، زری فتحی‌پور، مریم خدابنده، محمد حسین حسین‌زاده، جعفر طالبانپور، مرضیه تنگستانی، احمد رضا مداح، حسام زارع مهذبیه و خانواده مرحوم آقای مهدی مطیع قوانین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha