حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از توسعه بازار پردازی فرهنگی در صنعت بازی‌های دیجیتال
کد خبر: 4061176
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد:

حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از توسعه بازار پردازی فرهنگی در صنعت بازی‌های دیجیتال

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بازدید از استودیو بازی‌سازی پاییزان گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از توسعه بازارپردازی فرهنگی در صنعت بازی‌های دیجیتال حمایت می‌کند.

استودیو بازی‌سازی پاییزان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در استودیو بازی‌سازی پاییزان، ضمن گفتگو با مدیر و بازی‌سازان این استودیو، از روند فعالیت این مجموعه دانش‌بنیان در زمینه تولید، نشر، آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت بازی کشور اطلاع یافت.

پژمان در این بازدید تولید محصولات مکمل از قبیل نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و پویانمایی را از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه و ترویج بازی‌های محبوب دانست و با تأکید بر لزوم توسعه بازار‌پردازی فرهنگی برای بازی‌هایی مانند پسرخوانده و باغ نگار که دارای مخاطب فعال میلیونی هستند، اظهار کرد: این بازی‌ها می‌تواند با هماهنگی سایر بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای موردتوجه و حمایت ویژه قرار گیرند تا افزون بر ارتقای کمی و کیفی، به سایر شبکه‌های فرهنگی هنری کشور متصل شوند و ارزش افزوده مادی و معنوی مضاعف ایجاد کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه در کنار حمایت از بازی‌سازان، برنامه تحول در ساختار آموزشی بنیاد به منظور رفع تنگنا‌های موجود در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص دنبال شده است، افزود: یکی از اهداف کلان تعیین شده مطابق با سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای، تربیت نیروی انسانی متخصص و ارتقای سطح آموزش در حوزه بازی‌سازی است. این مهم، در قالب تقویت و ارتقای سطح آموزش و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد، متخصص و کارآمد مورد نیاز صنعت بازی‌های دیجیتال و به روزرسانی و استانداردسازی سرفصل‌های درسی، در اهداف کلان آموزشی بنیاد دیده شده است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین راهبرد‌های مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌های بازی‌ساز و ایجاد فرصت در زمینه دسترسی متقابل صنعت و همکاران و حامیان آن به یکدیگر، راه‌اندازی مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در پارک‌های علم و فناوری برای این فعالان در چند نقطه کشور است. در این زمینه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با چند دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری در حال انجام است و به‌زودی، نخستین مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای برای بازی‌سازان افتتاح می‌شود.

پژمان با اشاره به تلاش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تأمین سرمایه در گردش بازی‌سازان از طریق تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت برای آن‌ها، افزود: سعی شده است از راه‌های گوناگون سرمایه لازم برای توسعه و ارتقای فعالیت‌ها را برای این صنعت فراهم کنیم و در گام نخست، بر اساس تفاهم با بانک‌ها و صندوق‌های خطرپذیر تا پایان خرداد ۲۵ میلیارد ریال وام بدون بهره به بازی‌سازان دانش‌بنیان اعطا می‌شود.

از آمریکای جنوبی تا روسیه با بازی ایرانی

در این دیدار محمد زهتابی، مدیر استودیو بازی‌سازی پاییزان با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله این استودیو در صنعت بازی‌های دیجیتال گفت: از میان ۶ بازی تولیدی ما بازی‌های پسرخوانده و باغ نگار توانسته‌اند جایگاه مناسبی در میان مخاطبان ایرانی و جهانی پیدا کنند؛ به‌گونه‌ای که در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ایرانی و همواره در رده‌های نخست قرار دارند.

زهتابی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بازیکن از مجموعه بازی‌های این استودیو استفاده می‌کنند، افزود: بر اساس تدابیر انجام شده برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی، هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد مخاطبان ما از خارج کشور هستند و علاوه بر کشور‌های روسیه و اروپا، مخاطبان خوبی از آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی و کشور‌های عربی در عرصه بین‌الملل داریم.

مدیر استودیو پاییزان، پاندمی کرونا را باعث توجه بیشتر مخاطبان به بازی‌های دیجیتال معرفی کرد و افزود: در دوران همه‌گیری کرونا استقبال افراد از بازی‌های ما بیشتر شده است؛ به طوری که برای فعال نگه داشتن این دفتر به‌ویژه در حوزه پشتیبانی و توسعه این دو بازی از حدود ۶۰ همکار استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: مهم‌ترین چالش و انتظار ما از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ایفای نقش در حوزه آموزش بازی‌سازی و نیروی متخصص است تا بتوان به برنامه‌های توسعه‌ای پرداخت. همین‌طور ورود بنیاد به حوزه اطلاع‌رسانی بازی‌سازان ایرانی و رفع موانع تبلیغاتی، از دیگر مطالبات صنعت بازی است که امیدواریم اقدام برای آن، بتواند افق‌هایی نو را برای این عرصه ایجاد کند.

زهتابی گفت: ما بخش مهمی از وظیفه تربیت نیروی انسانی را فعلاً خودمان بر عهده گرفته‌ایم و بخشی از فضا‌های کاری‌مان را به این موضوع اختصاص داده‌ایم که راه‌اندازی مرکز علم و فناوری بنیاد می‌تواند در رفع این تنگنا‌ها مؤثر باشد.

در این بازدید، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در بخش‌های مختلف استودیو پاییزان در جریان روند فعالیت نیرو‌های جوان شاغل در این مجموعه قرار گرفت.

در این دیدار سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت، محمدصادق افراسیابی، معاون نظارت و هدایت فرهنگی، محمدصادق دهنادی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل و لیلا حاجیان، کارشناس معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha