کتابخوانی از عرصه‌های مؤثر جهاد تبیین است
کد خبر: 4060934
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

کتابخوانی از عرصه‌های مؤثر جهاد تبیین است

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین که بر همگان واجب شده است، یکی از عرصه‌های ارزشمند و اصیل و مؤثر در جهاد تبیین را حوزه کتاب و کتابخوانی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حرم شاهچراغ(ع) به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حرم شاهچراغ(ع)، شب گذشته، 9 خردادماه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در این حرم مطهر برگزار شد، با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: معظم‌له جهاد تبیین را یک واجب عینی و فوری اعلام کردند بنابراین این مهم برای همگان واجب است.

وی یکی از عرصه‌های ارزشمند و اصیل و مؤثر در جهاد تبیین را حوزه کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و افزود: این رسالتی است که جشنواره کتابخوانی رضوی به عهده دارد.

کلانتری با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی رکورد مطالعه را در کشور تغییر می‌دهد، گفت: بحمد الهی با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ایجاد کتابخانه‌های عمومی متعددی در نقاط مختلف کشور بودیم و هم اکنون شبکه عظیمی از کتابخانه‌ها در سطح کشور وجود دارند لذا اگر هر کدام از این‌ها و هر بخشی وظایف خود را به درستی انجام دهند در عرصه جهاد تبیین گام‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین گفت: در انواع کارهای فرهنگی، هیچ کاری به میزان ارزش کار کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی به ویژه کتابخوانی پیرامون عصمت و طهارت نمی‌رسد.

وی با یادآوری اینکه هر تمدنی بر پایه کتاب شکل گرفته است و اگر تمدنی هم سقوط کرده به دلیل فاصله گرفتن از کتاب بوده است، گفت: معجزه ابدی و جاویدان پیامبر مکرم اسلام(ص) هم کتاب است و این کتاب است که انسان را از مرداب جهل و نادانی و انحطاط نجات می‌دهد.

کلانتری با بیان اینکه تحجر یعنی اینکه انسان در یک نقطه متمرکز شود و حاضر به رشد و اوج و طی مدارج آگاهی نشود، گفت: انسان جاهل ممکن است از تاریکی خارج شود اما انسانی که دچار تحجر شده هیچ گاه از تاریکی خارج نمی‌شود، چون درها را به روی خود بسته است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) تلاش در حوزه کتاب و کتابخوانی را یک کار فرهنگی اصیل و ماندگار توصیف کرد و افزود: گاهی یک کتاب موجب می‌شود تا یک انسان سرنوشتش تغییر کند.

انتهای پیام
captcha