نیازمند تعریف جایگاهی برای ایده‌پردازی پیشکسوتان قرآن هستیم
کد خبر: 4060663
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

نیازمند تعریف جایگاهی برای ایده‌پردازی پیشکسوتان قرآن هستیم

یک فعال حوزه قرآن گفت: لازم است مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی و فکر اساسی در حمایت از فعالان قرآنی داشته باشند تا پیشکسوتان این حوزه بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند؛ تعریف این جایگاه واقعی یعنی حضور فعالان قرآنی پیشکسوت در عرصه‌های مهم قرآنی از جمله مسابقات قرآنی و نظرگیری و ایده‌پردازی در مورد فعالیت‌های قرآنی.

عباس سروری فعال قرآنیعباس سروری، یک فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه جامعه قرآنی از حمایت‌های خوبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: فکر می‌کنم و براساس آنچه از یافته‌ها و مشاهدات برمی‌آید، وضعیت فعلی پیشکسوتان قرآنی مطلوب نیست. به‌طور مثال فعالان بیمه قرآنی ندارند و حتی پیشکسوتان نیز از این بیمه برخوردار نیستند و این مطلوب نیست که پس از سال‌های متمادی فعالیت، هنوز این فعالان برای کار در این حوزه حمایتی ندارند.

وی افزود: لازم است مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی و فکر اساسی در این زمینه داسته باشند تا پیشکسوتان قرآنی بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند؛ تعریف این جایگاه واقعی یعنی حضور این فعالان قرآنی پیشکسوت در عرصه‌های مهم قرآنی از جمله مسابقات قرآنی و نظرگیری و ایده‌پردازی در مورد فعالیت‌های قرآنی.

سروری با بیان اینکه این در حالی است که از این افراد حتی برای برنامه‌ریزی قرآنی هیچ بهره‌ای گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: از یاد نبریم با فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی، جلوی بسیاری از انحرافات گرفته می‌شود؛ به نظر می‌رسد این فعالیت‌ها به‌ویژه برای کشور ایران اسلامی، لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه واحدهای مردمی قرآنی برای دیده شدن نیاز به حضور و ایده‌پردازی پیشکسوتان قرآنی دارند که سال‌ها در این عرصه مغفول واقع شده‌اند، تصریح کرد: باید دانست مطلوب نبودن وضعیت جامعه قرآنی تنها مربوط به پیشکسوتان قرآنی نیست.

این فعال قرآنی بیان کرد: در حال حاضر بیمه فعالان قرآنی که برای افراد شاغل فعلی در نظر گرفته شده است، برای بعضی از پیشکسوتان درنظر گرفته نشده چراکه سن بالایی دارند و مشمول قوانین بیمه‌ای نمی‌شوند؛ این امر باید توسط متولیان امر چاره‌اندیشی شود تا شرایط مناسب بر فعالان قرآنی و پیشکسوتان این عرصه حاکم شود.

وی وجود خلأ قانونی برای عدم رسیدگی به بیمه پیشکسوتان را از مهم‌ترین مواردی دانست که در این سال‌ها این امر مسکوت مانده است، افزود: با توجه به اینکه برخی نهادها در حوزه فعالیت‌های قرآنی مسئولیت دارند، همین‌ها هم می‌توانند این وظیفه را بر عهده بگیرند، البته این امر مستلزم این است که دولت برای پشتیبانی از فعالان قرآنی قوانین و اعتبارات بودجه‌ای مناسبی را در نظر بگیرد.

این فعال قرآنی بیان کرد: مشکل اینجاست که فعالان قرآنی در زمان فعالیت به آینده اقتصادی خود فکر نکرده و تنها اخلاص در کار را مدنظر قرار می‌دهند و همین امر موجب عدم توجه مسئولان شده است؛ بنابراین در سال‌های بازنشستگی و پیری هیچ امیدی بری ادامه معیشت ندارند.

سروری ادامه داد: تصور کنید یک فرد که تمام زندگی خود را صرف قرآن و آموزش قرآنی کرده اکنون و در سن بازنشستگی نه از وی در حوزه آموزشی و مسابقات قرآن استفاده می‌شود و نه حتی حمایتی از وی صورت می‌گیرد.   

وی با بیان اینکه در مجموع اگر بخواهیم حمایتی از این افراد داشته باشیم، باید شناخت کاملی از مشکلات داشته و کمکی در این راستا داشته باشیم، یادآور شد: ایده‌پردازی در این عرصه با کمک و همفکری فعالان قرآنی را باید مدنظر هر تصمیم‌گیری قرار داد.

انتهای پیام
captcha