راه‌اندازی مراکز مشاوره تلفنی در شیراز
کد خبر: 4060487
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

راه‌اندازی مراکز مشاوره تلفنی در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی «پردیس مهر» به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی روان‌شناسی خبر داد.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهرداری شیراز به گزارش ایکنا از فارس، نخستین مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حوزه های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، کودک و... در شیراز راه‌اندازی شد.

مصطفی مشفقیان، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 8 خرداد در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: مراکز مشاوره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد دسترسی آسان برای عموم شهروندان به خدمات مشاوره‌ای تخصصی راه‌اندازی شده‌اند و در راستای ایجاد سلامت روان فردی و خانوادگی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی ایجاد مشاوره توسط شهرداری، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی روانشناسی است، گفت: برخی افراد برای دریافت مشاوره احساس نیاز می‌کنند، اما از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند و به همین دلیل مراجعات خود را به تعویق انداخته یا از دریافت خدمات صرف‌نظر می‌کنند که این امر برای سلامت روانی جامعه تبعات فراوان دارد.

مشفقیان با تصریح اینکه تمام خدمات مشاوره‌ای سازمان فرهنگی چه به صورت حضوری و یا تلفنی به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد، افزود: مشاوره روان‌شناسی تلفنی، امروزه در ميان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا باعث شده است تا با صرف هزينه بسيار كم، با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشكلات روانشناختی خود کمک بگیرند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز یادآور شد: در برخی موارد شهروندان نسبت به طرح مشکل به صورت حضوری دچار معذوراتی هستند و نمی‌توانند برخی مسائل را به سادگی و بدون پنهان کاری مطرح کنند اما در مشاوره تلفنی به دلیل ناشناس بودن و عدم رو در رو بودن، می‌توانند به راحتی صحبت کرده و از خدمات مشاوره‌ای صحیح و به هنگام برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طبق بررسی‌ها و نتایج تحقیقات افرادی که پس از یک رویداد مثل اختلافات شدید، تمایل به خودکشی، صدمه دیدگی، تعارض با جامعه ، مورد تعدی واقع شدن  و.. بتواتنند قبل از گذشت 24 ساعت از خدمات مشاوره‌ای تخصصی برخوردار شوند بار روانی حاصل از حادثه در آن‌ها به شدت کاسته شده و از اقدامات عجولانه و غیر قابل جبران پیشگیری می‌شود.

مشفقیان در پایان سخنانش یادآور شد: در مرکز مشاوره پردیس مهر، مشاوران حوزه‌های مذکور و روان‌شناسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت صبح تا 3 بعد از ظهر پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان در این زمینه هستند و ما در نظر داریم در بلند مدت با بهبود زیرساخت‌ها بتوانیم ساعات ارائه خدمات را تا بیست و چهارساعت در شبانه‌روز افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha