نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است
کد خبر: 4060481
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با اشاره به اهمیت شبهه‌زدایی به خصوص از سوی اساتید دانشگاه‌ها گفت: نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است، اما مباحث روزمره سبب شده که میزان آگاهی و مطالعه افراد در جامعه حتی قشر دانشجویان و اساتید نیز با کاهش مواجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین دوره تربیت كنشگران جهاد تبیین ویژه دانشجویان استان فارس به مدت دو روزبه میزبانی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 8 خرداد در این نشست با اشاره به طرح اندیشه تمدن‌ساز ویژه اساتید گفت: طرح اندیشه تمدن‌ساز ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بحث حکمرانی خوب داشته و در خصوص تمدن سازی اسلامی آثار مثبتی دارد.

وی افزود: موضوع شبهه‌زدایی و بحث پاسخ به شبهات به‌ویژه در رشته‌های غیر مرتبط با علوم دینی، آثار بسیار مناسبی می‌تواند داشته باشد و این نیاز احساس می‌شود.

مقامی اضافه کرد: نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است، اما مباحث روزمره سبب شده که میزان آگاهی و مطالعه افراد در جامعه حتی قشر دانشجویان و اساتید نیز با کاهش مواجه شود و لازم است بیشتر از گذشته بر روی موضوعات احکام، عقاید و اخلاقی کارکرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه جنگ شناختی در میان است ولی درگذشته جنگ از طریق اسلحه و هواپیمای دشمن به كشور حمله می‌شد گفت: جنگ امروز به‌مراتب سخت‌تر از گذشتخ است زیرا در شرایط كنونی تشخیص دشمن سخت شده است و به همین منظور باید با جهاد اکبر به چنگ نفس برویم.

وی ضمن گرامیداشت ایثارگری شهدا اظهار کرد: شهدا با فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از طریق جهاد اصغر به جبهه عازم شدند و با جهاد اکبر به فیض شهدا نائل آمدند.

این استاد دانشگاه اهمیت فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین را مهم توصیف كرد و گفت: در شرایط كنونی مرزهای فرهنگی كشور ناامن شده است و می‌طلبد به‌فرمان مقام معظم رهبری لبیك گفته شود و جهاد تبیین را در موارد مختلف تخصصی انجام دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس از مسئولان دانشگاه‌ها و اساتید خواست رسالت آنان بر این است دستاوردهای علمی را به‌درستی تبیین و معرفی كنند و سپس افزود: رهبر انقلاب در بهترین زمان ممکن، موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند و درواقع به‌نوعی بیانیه گام دوم قوام بخشیدند.

وی همچنین به تأثیر رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهاد تبیین اشاره کرد و یکی از ابزارهای کارآمد در جهاد تبیین را فضای مجازی دانست و اظهار کرد: در جامعه امروزی، اثر تخریبی یک پیام و یا یک کلیپ چنددقیقه‌ای به‌مراتب بیشتر از چندین بمب و موشک است.

مقامی تأکید کرد: باید کمبودها در این فضا پُر شود و بر این اساس باید دید دشمن کجا و چه مسائلی را نشانه گرفته تا برای همان موضوعات نیز برنامه‌ریزی انجام شود.

یادآور می‌شود، این همایش با حضور اساتید برجسته دانشگاهی حجت‌الاسلام طهماسبی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام صلح میرزایی موضوع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و بررسی منظومه فکری مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام نصیری فرد با موضوع تکنیک‌ها و روش‌های جهاد تبیین واحمد قدیری جنگ شناختی و دشمن‌شناسی و الزامات کار تشکیلاتی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha