راه‌اندازی ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل
کد خبر: 4060465
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

راه‌اندازی ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل با همکاری آموزش و پرورش در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ مدرسه در سطح استان فارس و ۱۰ مدرسه در استان‌های دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از انعقاد تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه 40 مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 30 مدرسه در سطح استان فارس و 10 مدرسه در دیگر استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد، افزود: نخستین‌بار مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان جهرم راه‌اندازی شده است که تجربه موفقی بوده است.

شاهسونی بر ضرورت حمایت ویژه آموزش و پرورش برای اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: نهادینه کردن نظام آموزشی قرآن محور، اصلی‌ترین هدف ما در راه‌اندازی این مدارس است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، راه‌اندازی مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل را گامی مثبت در این راستا عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نه تنها دانش‌آموزان را از کسب علم دور نمی‌کند بلکه هر محصل به موازات آموزش تحصیلی خود، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز فرا می‌گیرد که این خود فرصتی مناسب برای جویندگان واقعی علم به شمار می‌رود.

وی همچنین منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور را یادآور شد و افزود: متأسفانه این خواسته معظم‌له چندان عملی نشده است لذا باید تلاش کنیم تا با اجرای طرح‌های مختلف با همکاری دستگاه‌ها و نهادها گام‌های مؤثری در این راستا برداریم.

یادآور می‌شود، در راستای اجرای این طرح روز گذشته نیز وبینار مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش فارس برگزار شد که در آن بر ضرورت همکاری تمام شهرستان‌ها در اجرای این طرح تأکید شد.

انتهای پیام
captcha