برگزاری کمیته علمی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 4060312
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

برگزاری کمیته علمی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن

جلسه کمیته علمی و برنامه‌ریزی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن روز گذشته برگزار شد و در بخشی از آن مقرر شد پس از تصویب نهایی در ستاد راهبری، امور مربوط به طراحی سامانه حفظ قرآن به صورت رسمی به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

برگزاری کمیته علمی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، جلسه کمیته علمی و برنامه‌ریزی ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم صبح روز گذشته هفتم خردادماه در دبیرخانه این ستاد و به منظور بررسی برخی موضوعات همچون «مصادیق و مطالبات طرح حفظ برای پیش‌بینی در برنامه هفتم توسعه کشور» برگزار شد.

بر اساس این گزارش در بخشی از این جلسه به موضوع طراحی سامانه حفظ قرآن کریم پرداخته شد. در این بخش و پس از بحث و تبادل نظر اعضا و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در زمینه زیرساخت‌های فناوری وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی و اعلام آمادگی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر در اختیار قرار دادن سِروِر مورد نیاز و طراحی رایگان سامانه حفظ قرآن کریم کشور، پیشنهاد شد با حفظ مدیریت فرایندهای ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها (بر اساس تقسیم کار ملی) امور مربوطه به صورت رسمی به آن وزارتخانه واگذار شود. البته این موضوع به تصویب نهایی در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم منوط شده است.

هچنین در این جلسه مقرر شد برای برجسته کردن موضوع حفظ قرآن کریم در برنامه هفتم توسعه کشور عنوان «حمایت همه جانبه از اجرای سند ملی حفظ قرآن کریم در راستای تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم» از سوی تمامی اعضای ستاد و ادارات کل برنامه‌ریزی آنها به سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شود.

در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد طرح «تفکیک ستاد راهبری حفظ از لایه اجرایی آن» تهیه و به شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شود. با این توضیح که دستگاه‌های اصلی در حد «حداقل مدیرکل» در ستاد راهبری و دستگاه‌های فرعی در سطح مدیرکل در کمیته اجرایی و اعتبارات با شرح وظایف تعیین شده فعالیت کنند.

سمیه عیادی

انتهای پیام
captcha