مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در تاتزانیا برگزار شد
کد خبر: 4060282
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا:

مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در تاتزانیا برگزار شد

مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) پس از قرائت قرآن، توسط اساتید و دانش‌آموختگان المصطفی در واحد خواهران و برادران نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا برگزار شد.

مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در تاتزانیا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) پس از قرائت قرآن، توسط اساتید و دانش‌آموختگان المصطفی در واحد خواهران و برادران نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا برگزار شد.

شیخ حسین بوکی، استاد جامعةالمصطفی در نمایندگی تانزانیا در جمع اساتید و دانش‌آموختگان نمایندگی، اظهار کرد: در دوران امامت امام صادق(ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف مطرح شد. این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام، آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.

وی ادامه داد: ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی‌شان را می‌پرسیدند و امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه، کلام، احکام، قرآن و تفسیر بیان می‌کردند.

استاد جامعةالمصطفی در نمایندگی تانزانیا بیان کرد: به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش‌های فراوان نقل می‌کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود. ابو بحرجاحظ هم نوشته است، دانش و فقه او دنیا را پر کرده بود. حسن بن علی الوشاء هم گفته است که 900 نفر را در مسجد کوفه دیده است که از امام صادق(ع) حدیث نقل می‌کردند.

لازم به ذکر است، مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) نیز در واحد خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در تاتزانیا با حضور اساتید و دانش پژوهان برگزار شد.

این برنامه پس از قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی توسط اساتید و دانش آموختگان المصطفی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha