انتقام خون شهید صیاد خدایی را خواهیم گرفت
کد خبر: 4060238
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

انتقام خون شهید صیاد خدایی را خواهیم گرفت

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن محکوم کردن ترور شهید صیاد خدایی گفت: اینکه فردی را مأمور کنند تا یک بی‌دفاع را ترور کنند، هیچ هنری برای اسرائیل نیست اما به زودی در قلب اراضی اشغالی انتقام ترور شهید صیاد خدایی را خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امروز، 7 خرداد در مراسم تکریم و معارفه رئیس و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس ضمن محکوم کردن ترور شهید صیاد خدایی که در روزهای اخیر صورت گرفت، گفت: ترور انسان‌ها هنر نیست.

وی افزود: اینکه فردی را مأمور کنند تا یک نفر بی‌دفاع را ترور کنند، هیچ هنری برای اسرائیل نیست اما به زودی در قلب اراضی اشغالی انتقام ترور شهید خدایی را خواهیم گرفت.

پورخاقان با بیان اینکه امروز اسرائیل ضرب شست نیروهای مقاومت را دیده است، افزود: در جنگ ۳۳ روزه، در جنگ سوریه و دیگر جبهه‌های مقاومت فهمیدند اشتباه بزرگی می‌خواستند انجام دهند که جبهه مقاومت را نابود کنند چرا که امروز خط مقاومت تا زیر گوش اسرائیل توسعه پیدا کرده است‌.

رئیس سازمان قضای نیروهایی مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار ایران در نیروهای مسلح گفت: امروز شایستگی نیروهای مسلح به اندازه‌ای است که مردم خواهان این هستند که صنعت خودروسازی به نیروهای مسلح واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز رزمندگان اسلام تحرکات بی‌نظیری انجام می‌دهند، گفت: روزی که عین‌الاسد را هدف قرار دادند کسی باورش نمی‌شد که ۱۳ موشک از یک کشور دیگر با این پایگاه بخورد اما آن انتقام اصلی نبود انتقام اصلی در راه است و خون بهای شهید سلیمانی بیشتر از این است و دشمن انتقام بزرگ را خواهد دید.

پورخاقان به توقیف دو کشتی نفت‌کش یونانی در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امروز اگر در آب‌های خلیج فارس کشتی با هر پرچمی مقررات را رعایت نکند، در مقابل چشم ناوگان امریکایی کشتی توسط نیروهای مسلح متوقف می‌شود و آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. ما نشان دادیم که طبق قانون بین‌المللی عمل می‌کنیم و از هیچ کس و هیچ کشوری ابایی نداریم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، این نیروها مایه افتخار کشور دانست و گفت: در کشورمان با توجه به اسلامی بودن نیروهای مسلح، این نیروها گل سر سبد جامعه هستند. در روایت است که نیروهای مسلحی که در سایه‌سار اذن الهی کار می‌کند هم پشتوانه جامعه و هم زینت حاکمان است.

وی با بیان اینکه نیروی مسلح کارآمد و تحت ولایت خدا در جمهوری اسلامی تحت امر ولی فقیه هستند و در جمهوری اسلامی هم احترام نیروهای مسلح پاسداشت می‌شود و هم مایه اقتدار هستند، گفت: قبل از انقلاب کوچکترین تعمیر در صنایع دفاعی باید توسط مستشاران خارجی انجام می‌شد و ما ذلیل و بنده بودیم و آنها سرور؛ قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند اما امروز در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در اوج اقتدار نیروهای مسلح و صنایع دفاعی هستیم.

پورخاقان با تصریح اینکه  به فرموده رهبری سازمان قضایی نیروهای مسلح جایگاه خیلی حساس و مهمی است باید هر چه ممکن است روی آن کار کرد تا سازمان قضایی با اقتدار و حکیمانه کارش را پیش ببرد، گفت: هیچ‌گاه به این افتخار نمی‌کنیم که بگویم چند نفر را اخراج کردیم‌ یا به زندان انداختیم؛ این امر نقیصه کار ماست چون ما کوتاهی کردیم که یک نیرو به انحراف کشیده شده بنابراین هر چه روی آموزش بیشتر کنیم تلفات در نیروهای مسلح کمتر خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دیگر در سازمان قضایی نیروهای مسلح هیچ پرونده‌ای موجود نباشد، گفت: هرچند باید با جرم برخورد شود و این در میان اگر جرمی در نیروهای مسلح رخ دهد باید برخورد شدیدتر باشد البته باید شان خدمت افراد را حفظ کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین در خصوص قانون به کارگیری سلاح گفت: اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح نظامی و انتظامی در دست اقدام است.

پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی پویش «به حرم امام علی(ع) بگذریم» در دادگستری فارس اشاره کرد و گفت: در قالب این پویش تعدادی از احکام قصاص به سازش تبدیل شده است که جای قدردانی دارد، البته فراموش نشود که در امور اجتماعی تا جایی که باید کسی حق گذشت ندارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در فتنه ۸۸ رهبر انقلاب فرمودند ظلمی که عناصر فتنه‌گر کردند این بود که می‌خواستند اعتماد مردم را از نظام و انتخابات سلب کنند و به آنها فرصت داده شد که از راه اشتباهی که دشمن بر آن اصرار داشت، برگردند اما نه تنها اعلام اشتباه نکردند بلکه بر بی‌راهه رفتند و سرنوشت بد را برای خودشان رقم زدند. در مقابل دشمن باید محکم ایستاد و کسی نمی‌گوید که دشمن را ببخشید.

وی در پایان به کمک نیروهای مسلح به مردم در بحران‌ها اشاره کرد و گفت: در بعد اجتماعی جلوه‌های زیبایی از نهضت خدمت‌رسان در کرونا خلق شد و زمانی که در اروپا فروشگاه‌ها غارت می‌شد در ایران مردم به هم کمک کردند با این حال رفتار سودجویانه برخی در سختی‌ها قابل انکار نیست. همچنین این موضوع در سیل، کمک‌های مؤمنانه و دیگر صحنه‌ها دیده شده است.

انتهای پیام
captcha