فلسفه غیبت امام زمان(عج)
کد خبر: 4060123
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

فلسفه غیبت امام زمان(عج)

آیت‌الله احدی با اشاره به فلسفه غیبت امام زمان(عج) گفت: فلسفه غیبت این است که خداوند می‌خواهد یک فهم، معرفت و شناخت به مردم بدهد که دوران غیبت پیش مردم مثل دوران ظهور و مشاهده حضرت باشد.

آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شامگاه جمعه، ششم خردادماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود با اشاره به فلسفه غیبت امام زمان(عج)، گفت: فلسفه غیبت این است که خداوند می‌خواهد یک فهم، معرفت و شناخت به مردم بدهد که دوران غیبت پیش مردم مثل دوران ظهور و مشاهده حضرت باشد.

وی با بیان اینکه اگر به این حس و باور برسیم که حضرت در میان ما حضور دارد و ناظر بر اعمال ماست، دیگر گناه نمی‌کنیم، ادامه داد: سه کار در دوران آخرالزمان انجام می‌شود که اول غربال است، دوم آسیاب می‌کنند و سوم آن‌قدر امتحان می‌کنند که ببینند آیا پیروان حضرت مهدی‌(عج) واقعا در صف ایشان می‌مانند یا نه.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: بنابراین خیلی وقت‌ها می‌بینید که فلانی متدین بوده و یک دفعه برگشته و مثلا مسیحی شده است، خصوصا در دوران آخرالزمان زیاد اتفاق می‌افتد، بدانید این به خاطر ویژگی این دوران و امتحانات آن است و مردم هم فکر نکنند که اگر کسی بی‌دین شد چیزی از حضرت کم می‌شود.

آیت‌الله احدی با تأکید بر اینکه نباید از رحمت الهی در مواقع سختی‌ها ناامید شد، اظهار کرد: سعی کنید دنبال فکرهای متزلزل نروید و اهل بصیرت باشید. کلمات، سخن گفتن، نشستن و طریقت شما و حتی نماز خواندن شما اهل بیتی باشد که اگر رفتار و کردار شما اهل بیتی شد در زندگی موفق می‌شوید.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha