پیشی گرفتن نظام بانکداری اسلامی در پاکستان تا سال 2026
کد خبر: 4059556
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

پیشی گرفتن نظام بانکداری اسلامی در پاکستان تا سال 2026

بر اساس گزارش سرویس سرمایه‌گذاران مودیز، صنعت بانکداری اسلامی پاکستان تا سال 2026 و با توجه به رشد قوی و مستمر، از بانکداری سنتی پیشی خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از Dawn، در این گزارش آمده است: رشد عظیم این بخش در دهه گذشته هیچ نشانه‌ای از رکود را نشان نمی‌دهد.

مودیز در آخرین گزارش خود روز گذشته، سوم خرداد اعلام کرد: صنعت بانکداری اسلامی در پاکستان طی دهه گذشته به طور متوسط ​​سالانه 24 درصد رشد داشته است و تنها در سال 2021 در حدود 30.6 درصد افزایش یافته است.

مودیز اعلام کرد: انتظار داریم رشد بانکداری اسلامی همچنان از بانکداری متعارف پیشی بگیرد و تا پایان سال 2026 به 30 درصد از سهم کل دارایی‌ها و سپرده‌ها در بازار برسد و سهم خالص آن در بازار تأمین مالی حدود 33 درصد باشد.

این گزارش از عوامل جمعیت عمدتاً مسلمان، ظرفیت مالی کم‌نظیر و تعهد دولت و تنظیم‌کننده‌های مقررات به عنوان نیروهای محرک کلیدی در این رشد نام برده است.

این مؤسسه گفت: دارایی‌های بانکداری اسلامی به‌طور متوسط ​​سالانه 24 درصد در دهه گذشته رشد کرده و به 5.577 تریلیون روپیه (31.2 میلیارد دلار) رسیده است که حدود 19 درصد از کل دارایی‌های بانکی را در مقایسه با 8 درصد (641 میلیارد روپیه) در سال 2011 تشکیل می‌دهد.

مودیز(Moody's)، شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات تجزیه و تحلیل بازار اوراق قرضه، مبادله اوراق بهادار، مدیریت بحران و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha