توازن در ابعاد شخصیتی؛ از مهم‌ترین دلایل محبوبیت امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 4059498
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

توازن در ابعاد شخصیتی؛ از مهم‌ترین دلایل محبوبیت امام خمینی(ره) بود

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت امام خمینی در نزد عموم مردم داشتن ظرافت‌های رفتاری و توازن در ابعاد شخصیتی ایشان بود. چراکه امام( ره) به درستی هم به رعایت وظایف خود نسبت به حق الله، حق النفس و حق الناس عمل می‌کرد.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، سوم خردادماه در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و ارتحال حضرت امام خمینی(ره) کە در سازمان بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد، با اشارە بە اینکە برتری انسان نسبت بە سایر مخلوقات در قوە تفکر اوست، اظهار کرد: انسان هموارە باید از قوە تفکر و اندیشە خود استفادە کرده و متناسب با آن رفتار خود را اصلاح کند.

وی با اشارە بە اینکە چیزی کە انسان را اشرف مخلوقات قرار دادە قوە عاقلە و اندیشە انسان است، افزود: هرچقدر از فکر و اندیشە در جهت درست استفادە شود انسان بە انسانیت خویش نزدیک و مورد نظر و توجە حق تعالی قرار می‌گیرد و در مقابل هراندازە کە کمتر از قوە اندیشە استفادە کند بە پایین‌ترین سطح انسانیت نزدیک‌تر می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشارە بە اینکە پیامبران و اولیای الهی همواره ظرافت‌ها را در رفتار خویش مدنظر داشتەاند، بیان کرد: انسانی کە از اندیشە و تفکر درست برخوردار است، شخصیتی پیامبرگونە پیدا می‌کند؛ زیرا پیامبران و اولیای الهی در همه امورات خود همواره ظرافت‌ها در اعمال خود مدنظر قرار دادەاند.

بە گفتە اسدی، داشتن شخصیت کاریکاتوری و عدم توازن در ابعاد مختلف وجودی، سبب عقب ماندن انسان از زندگی سالم خواهد شد.

وی افزود: نسخە موفقیت در دنیا و آخرت داشتن توازن در ابعاد شخصیتی است؛ چراکه اگر هرانسانی این توازن را در ابعاد شخصیتی خویش رعایت کند دنیا بە مدینە فاضلە‌ تبدیل خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در ادامە بیان کرد: همە بدبختی‌های انسان در هر سطحی، خانوادە، محل کار و حتی در سطح جامعە جهانی همە و همه عدم بهره‌مندی از اندیشه درست و عدم ایجاد توازن در ابعاد مختلف شخصیتی انسان است.

وی بیان کرد: هرانسانی اگر با خود خلوت کرده و بە درون خود رجوع کند بە عدم توازن در ابعاد رفتار خویش پی‌خواهد برد؛ و از این جهت با زندگی کاریکاتوری و خنده دار خود آشنا خواهد شد.

اسدی با اشارە بە اینکە دنیاگرایی و تجملات روزبەروز در حال افزایش است، افزود: امروزە پاشنە آشیل بسیاری از خانواده ها و در سطح بالاتر جوامع دنیاگرایی است که همین موضوع باعث ایجاد گرفتاری و مشکلات عدیده ای برای انسان‌ها شده است.

وی در خصوص حق اللە گفت: همە انسان‌ها مخلوق خداوند هستند و این دنیا، دنیای فانی و گذرا است؛ لذا اگر اعتقاد دارید مسلمان هستید و مخلوق خداوند، باید بە تعهدات و وظایف خود در قبال خدا متعال عمل کنید.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: در این زمان کمتر کسی پیدا می‌شود کە همانند حضرت امام خمینی( ره) تا این حد بە ادای وظایف دینی خود نسبت به خداوند متعال عمل کرده باشد.

وی در خصوص رعایت حق الناس توسط امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی(ره) هموارە نسبت اقشار مختلف جامعه به بهترین نحوه عمل می‌کرد. ایشان نسبت به عموم مردم به اعضای خانواده خود به رزمندگان بسیار فروتن و مهربان بود و معتقد بود کە «یک تار موی کوخ نشینان بە تمام دنیای کاخ نشینان می‌ارزد».

اسدی در خصوص دیگر ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) تا لحظات پایانی عمر خود هموارە حق النفس را مدنظر داشت و هموارە بە رعایت نظافت شخصی، ورزش و سلامتی جسم و روح خویش بسیار اهمیت می‌داد.

وی در ادامە استقبال و بدرقە مردم از حضرت امام خمینی را در تاریخ بی‌نظیر خواند و گفت: این استقبال در ورود به کشور در سال۵۷ و تشیع جنازه ایشان در سال۶۸ بدلیل عظمت و بزرگواری امام( ره) نزد عموم مردم بود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت امام خمینی در نزد عموم مردم داشتن ظرافت‌های رفتاری و توازن در ابعاد شخصیتی ایشان بود. چراکه امام( ره) به درستی هم به رعایت وظایف خود نسبت به حق الله، حق النفس و حق الناس عمل می‌کرد.

وی بە سال‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشارە کرد و افزود. در زمان آزاد سازی خرمشهر، هر یک از نیروهای نظامی خدمت امام( ره) می‌رسیدند و پیروزی و آزاد سازی خرمشهر را چه بسا به خود نسبت میدادند و حضرت امام جمله تاریخی «خرمشهر را خدا ازاد کرد» را به آنها فرمودند.

اسدی یادآور شد: علی رغم خیلی از کمبودها، یکی از دلایل پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس ایمان به نصرت خدا، حضور آحاد مردم در کنار نیروهای نظامی و داشتن پشتوانه قوی از طرف حضرت امام بود.

انتهای پیام
captcha