فتح خرمشهر الگوی جبهه مقاومت است
کد خبر: 4059493
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

فتح خرمشهر الگوی جبهه مقاومت است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عملیات بیت‌المقدس الگوی جبهه مقاومت شده و فتح خرمشهر نویدبخش پیروزی حق علیه باطل در سراسر عالم است.

فتح خرمشهر الگوی جبهه مقاومت استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز ۳ خردادماه همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی افزود: موفقیت‌های پیاپی جبهه حق علیه باطل نشان از صدور انقلاب اسلامی به گفته امام خمینی (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با عملیات بیت‌المقدس تحلیلی داشت که این عملیات سبب الگوبرداری و پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز با صدور انقلاب اسلامی شاهد پیروزی جبهه مقاومت در سراسر جهان هستیم که براساس نوید قرآن، پیروزی از آن متقین است.

وی ادامه داد: انسجام و روحیه ولایتمداری مردم در دهه ۶۰ با توجه به همه مشکلاتی که در دوران جنگ تحمیلی با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم، زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگی شد که فتح خرمشهر از آن جمله است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: ۲۰ خرداد سال ۶۰ امام خمینی (ره)، بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کردند و در اول تیر همان سال بنی صدر از مقام ریاست جمهوری عزل شد که ‌حوادث تلخی را شاهد بودیم و شهادت مظلومانه شهید چمران، حادثه ترور مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران، شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب از مهمترین مسایلی بود که می‌توانست نظام را از بین ببرد.

وی اظهار داشت: در همین وضعیت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دولت شهیدان رجایی و باهنر تشکیل شد که نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی بر پایه اتکا به مردم و عنایات خداوند است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به واقعه هشتم شهریور ۱۳۶۰ و شهادت رجایی و باهنر افزود: مجددا با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رییس جمهور، روند اداره کشور و جنگ ادامه یافت و شهادت سرداران و امیران و شهدای محراب از دیگر وقایع آن دوران بود.

وی یادآور شد: با همه این بحران‌های داخلی و دشمنی‌های بیرونی ما باید در این مسأله مهم تفکر کنیم که در آن موقعیت با این حوادث سخت چگونه ایستادیم و پیروز شدیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: ۶۰ عملیات پیروزمندانه از جمله ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، عملیات فتح‌المبین و آزادی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور و در عملیات بیت‌المقدس آزادی بیش از پنج هزار کیلومتر مربع با همه موانعی که وجود داشت نشان از روحیه ولایتمداری و ایثار مردم ایران دارد.

‌وی افزود: رمز همه پیروزی‌ها وحدت کلمه، ولایتمداری و انسجام در نیروهای مسلح بوده که در همه عملیات‌ها ارتش، سپاه و بسیج و مردم نقش‌آفرینی بودند و این افتخار نصیب نظام اسلامی شده است.

همچنین در این آیین که در مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، ۱۶ پیشکسوت دفاع مقدس، ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha