متولیان فرهنگی افسران جنگ نرم هستند
کد خبر: 4059488
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

متولیان فرهنگی افسران جنگ نرم هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان‌اینکه متولیان فرهنگی افسران جنگ نرم هستند، تصریح کرد: متولیان فرهنگ و هنر و قرآن و رسانه باید در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند و برای تبیین آرمان‌های ارزشی و فرهنگی در سطح جامعه گام‌های راسخ بردارند.

رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۳ خرداد در سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد، با گرامیداشت سالروز سوم خرداد فتح حماسه خرمشهر اظهار کرد: شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان همه برای تعالی و پاسداشت نام ایران و حفظ اقتدار اندیشه‌ها، آزادی و آزادمردی ایران ایثار، رشادت و همت کرده و توانستند دشمن تا دندان مسلح را شکست دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عظیم بودن رسالت متولیان فرهنگی در عرصه جنگ نرم دشمن را بسیار سنگین و مهم دانست و گفت: باید همواره در این حوزه مراقبت شود و با همراهی و وحدت لازم در مسیر صحیح در برابر هجمه دشمن ایستادگی كرد.

رعیت بیان کرد: متولیان فرهنگ و هنر و رسانه باید با درک بیانات داهیانه مقام معظم رهبری، در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند و برای تبیین آرمان‌های ارزشی و فرهنگی در سطح جامعه گام‌های راسخ بردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس مبارزه در جنگ سخت بود ولی در زمان حاضر در جنگ نرم و هجمه‌های سنگین است که اولین کار متولیان فرهنگی قرارگرفتن در عرصه جهادتبیین است.

رعیت با بیان‌اینکه باید الگوهای ایثار و شهادت به جامعه معرفی شود، افزود: امروزه هدف متولیان فرهنگی نقش‌آفرینی در این عرصه است، لذا اگر الگوهای مناسب معرفی شود بی‌شک آسیب‌ها کمرنگ شده و تولیدات هنری، نمایشی، سینمایی، کتاب، مقاله و پژوهش می‌تواند در این مهم تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد و اولویت آن حمایت از طرحهای موسسات دارای مجوز بوده که از این رو از طرف وزارت فرهنگ برای رسیدن به یک ساختار مناسب و تقویت حوزه فرهنگ استان در سال گذشته سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح های بررسی شده و پیشنهادی جذب شد.

رعیت به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تسنیم با مضامین قرآن و عترت خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های فیلم کوتاه، نماهنگ و مستند با موضوعاتی از جمله کسب حلال، نماز، عفاف و حجاب، خانواده خوشبخت و جهاد برگزار می‌شود که بخش ویژه آن مستند زندگی روستایی است که علاقه‌مندان برای ثبت نام آثار خود تا ۲۰ تیر ماه فرصت دارند تا به صورت حضوری در دفتر انجمن سینمای جوان گلستان ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان همچنین به برگزاری طرح سپیدار از سوی موسسات فرهنگی و هنری با هدف افزایش نشاط اجتماعی به ویژه برای سالمندان و پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: سالمندان و پیشکسوتان از افراد تاثیرگذار جامعه هستند آنها عمری سرمایه وجودی خود را وقف کردند و باید با برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی نسبت به این قشر زحمتکش ادای دین کنیم، لذا این طرح به مدت دو ماه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به ششمین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی اشاره کرد وگفت: این جشنواره در 2 مرحله استانی و کشوری در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی و بخش مردمی برگزار شده که افراد برگزیده در بخش استانی به مرحله کشوری وارد خواهند شد.

همچنین؛ در پایان این جلسه از پوستر جشنواره فیلم کوتاه تسنیم با مضامین قرآنی، پوستر طرح سپیدار و ششمین جشنواره ملی فانوس با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان رونمایی شد.

 

انتهای پیام
captcha