سوم خرداد، افتخاری در همه تاریخ ایران
کد خبر: 4059476
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

سوم خرداد، افتخاری در همه تاریخ ایران

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تصریح اینکه چهار کلمه در کشور ما خار چشم دشمنان است و با آن مشکل دارند، گفت:این چهار کلمه استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، ۳ خردادماه در همایش تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر گفت:  روز سوم خرداد، روز افتخار و جشن برای ملت ایران در همه تاریخ است.
 
وی افزود: در تابستان ۱۳۵۹، هنوز دو سال از عمر انقلاب اسلامی نگذشته بود که قدرت های زورگوی  عالم به این نتیجه رسیدند که باید جلوی موج اسلامی، انسانی و غیرتی ایرانی گرفته شود و در این راستا طراحی شد تا با اقدامات سخت نظامی، صدای مردم در گلو خفه شود و بقیه ملت ها این صدا را نشنوند.
محبی پور ادامه داد: جنگ‌ ما در ۳۱ شهریور رسماً آغاز شد اما از تابستان سال ۵۹ بود که تعرض به خاک جمهوری اسلامی همراه با مقاومت نیروهای ایرانی شکل گرفت، ده ها تعرض به خاک ما شد.
وی تصریح کرد: یکی از نکات تاریخ انقلاب اسلامی  که متأسفانه برای بعضی از دست اندر کاران تاریک است ، این است که علی رغم هشدارهای نظامی و امنیتی، مسئولان اجرایی گوش نکردند و دست متجاوز را از ابتدا قطع نکردند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه با شلیک اولین گلوله توپ توسط دشمن، جنگی بر علیه ما آغاز شد که در آن ده ها کشور پشتیبان دشمن بودند،  اظهار کرد: ثمره این جنگ، این بود که بعد از ۲۵۰ سال در این کشور نسلی بودند که جنگیدند اما یک وجب از خاک را به دشمن ندادند و برای دفاع از ملک، میهن، دین و ناموس هر چیز داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.
 
وی با تصریح اینکه باید به اینجا برسیم که شب سوم خرداد را مثل شب ۲۲ بهمن،  نور افشانی کنیم، گفت: سوم خرداد ماه، نماد مقاومت و پیروزی ما است.
 
محبی پور یادآور شد: ۳۱ شهریور جنگ آغاز شد و اولین  هدف دشمن خوزستان بود، آبادان و خرمشهر را از زمین و دریا به محاصره درآورد و حملات توپ خانه ای را انجام داد اما باز هم مردم با غیرت خرمشهر، ۳۵ روز مقاومت کردند.
 
وی اضافه کرد: بعد از ۳۵ روز مقاومت که خرمشهر از دست ما رفت، دل ها گرفت اما اراده خداوند متعال و رهبری امام و مطالبات ایشان و حذف خیانت کاران از صحنه اجرایی کشور، این اراده را در نیروهای مسلح ما مصمم کرد و در یک نبرد ۲۵ روزه،  خرمشهر بعد از ۱۹ ماه از اسارت آزاد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس  با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح یک شب نبود بلکه نبرد آزادسازی خرمشهر از ۱۰ اردیبهشت  ماه آغاز شد و در ظهر سوم خرداد اذان ظهر از مسجد جامع آن به گوش جهانیان رسید، گفت: نیروهای باغیرت استان فارس از همان ابتدای جنگ تحمیلی حماسه آفریدند و در همین عملیات، ۲۳۶ شهید و ۱۱۲ جانباز و  ۸ آزاده از استان فارس تقدیم انقلاب اسلامی شد؛ یعنی۳۵۶ نفر برای آزاد سازی خرمشهر مستقیم آسیب دیدند و ده ها برابر این نیز رزمنده داشتیم که این ها را باید تبیین کرد.
وی با تصریح اینکه چهار کلمه در کشور ما خار چشم دشمنان است و با آن مشکل دارند و این چهار کلمه استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی است، بیان کرد: دشمنان، استقلال ما را نمی خواهند و اگر برعلیه نیروهای مسلح ما کار می کنند و فرماندهان را ترور می کنند برای این است که نیروی مسلح مستقل نباشد و اگر به اقتصاد ما  ضربه می زنند و عناصر فرهنگی ما را ترور بیولوژیک می کنند برای این است که مستقل نباشد.
 
محبی پور ادامه داد: از نظر دشمنان در این چهار کلمه، اسلام نیز نباید باشد چون اسلام است که امروز به ما استقلال، آزادی و نظام مردم سالاری داده است. مردم ایران به دلیل این ویژگی ها پای انقلاب ایستاده اند اما دشمن هم کوتاه نیامد؛ ترور، جنگ تحمیلی،تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی را انجام دادند و موفق نشدند و امروز وارد فضای جنگ ترکیبی شدند یعنی همه عوامل تهدید را با هم انجام می دهند.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی، هوشیار و قوی و با بصیرت مسیر خود را ادامه می دهد و حتما از این گردنه های پر خطر عبور خواهیم کرد، افزود: علی رغم تمام فشارها با اراده ای که امروز در مسئولان نظام  وجود دارد دشمن ناامید شده است؛ ناامیدی دشمن اینجا است که پیغام ها و درخواست ارتباط های او فراوان است.

انتهای پیام
captcha