مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 4059442
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیجار برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری مراسم سوگواری ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) در روستاهای بیجار خبر داد.

سوگواری امام جعفر صادق

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه مراسم سوگواری و سینه‌زنی در سطح 50 روستای بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسمات با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی امامان روستا در سطح مساحد و با حضور مردم مومن و انقلابی برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) به عنوان الگو، اسوه و طلایه دار مباحث تقریبی و وحدت جهان اسلام است چراکه در دوران آن امام بزرگوار فرقه ها و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی بسیاری محل رجوع بودند و علاوه بر مذهب شیعه و اهل سنت، گرایش ها و نحله های مختلف مذهبی دیگری نیز وجود داشته است و امام جعفر صادق(ع) در سخت‌ترین شرایط و در تعامل با مذاهب دیگر مذهب شیعه را بنیانگذاری می‌کند.

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) با برگزاری نشست‌های علمی و مناظرات و جلسات فکری در زمینه‌های اسلام‌شناسی با همه فرقه‌ها با انتقال نظر خود که همان اسلام ناب بود، حقایق را به مردم منتقل می‌کرد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) بنیان‌گذار مکتبی بوده که امروز رهایی‌بخش و نجات‌بخش انسان‌ها از بسیاری از ظلمات و تاریکی‌ها است.

انتهای پیام
captcha