خط مقدم همیشه در خرمشهر، فاو و سوریه نیست
کد خبر: 4059009
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
آیت‌الله دژکام:

خط مقدم همیشه در خرمشهر، فاو و سوریه نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه خط مقدم همیشه در شهر خرمشهر، فاو و سوریه نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، عرصه مقاومت امروز ماست.

آیت الله دژکام

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم بزرگداشت سیدشهدای مقاومت فارس، سردار شهید عبدالله اسکندری عصر دیروز، یک خردادماه در سالن پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد شهدا گفت: ماجرای عجیبی را پشت سر گذاشته‌ایم از سال ۵۷ تاکنون همه دشمنان خدا دور ما خط کشیده‌اند تا کم بیاوریم و ادامه ندهیم اما ملت ایران همچنان ایستاده‌اند.

وی افزود: دشمنان خدا باورشان نمی‌شود که شاید یک قومی پیدا شده باشد که مسیر مستقیم هدایت الهی را به هیچ قیمتی با چیز دیگری عوض نکند که خداوند در قرآن وعده کرده که چنین کسانی می‌آیند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه خط مقدم همیشه در شهر خرمشهر، فاو و سوریه نیست، ادامه داد: اکنون نیز در میدان امتحان هستیم زیرا از یک طرف می‌گوییم قراردادی که ذلت‌آور باشد نباید امضا شود و از طرفی دیگر در فضای مجازی می‌گویند که رها کنید و این تقابل دو دیدگاه است که برجام صحنه تقابل است و داریم امتحان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه صف شهدا از صف آدم‌های دورنگ و صف مقاومت از صف آدم‌هایی که تن به ذلت می‌دهند و برایشان مهم نیست و دنیا را نسبت به آخرت انتخاب کرده‌اند، جدا است، گفت: به جز امتحان دادن در دنیا کاری نداریم و قیامت، روز جزا و پاداش است و پاداشی که شهید اسکندری از خدای متعال گرفته است بالاترین پاداش است.

شهدا پای آرمان عزت اسلامی ایستادند

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه شهدا پای آرمان عزت اسلامی ایستاده‌اند و رها نمی‌کنند، اظهار کرد: این روزها امتحان ما سنگین بوده است و ارادتمندان  به شهدا کم نیستند که پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی مانده‌اند و محکم از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند؛ این ویژگی کسانی است که در آخرالزمان می‌آیند زیرا نسبت به مؤمنان، متواضع هستند.

وی با ذکر این نکته که شهدا درس بزرگی به ما دادند، یادآور شد: اگر این تواضع را به خرج دهیم می‌توانیم انسجام درون کشور را حفظ کنیم و باید در مقابل دشمن  یک صف باشیم؛ تواضع زمینه آن است که انسجام اجتماعی ایجاد شود و این وعده خداوند است که در آخرالزمان چنین کسانی می‌آیند و مجاهدت فی سبیل‌الله انجام می‌دهند و شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از مجاهدان آخرالزمان هستند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مدافعان حرم برای حافظت از حرم عقیله بنی‌هاشم مجاهدت کردند و امروز، این مجاهدت در جهاد تبیین به عهده من و شما است، گفت: یکی از مسائل جهاد تبیین این است که نگذاریم ارزش‌های شهدا بر زمین بماند. در جهاد تبیین صرف گفت‌وگو و سخنرانی کردن مطلوب رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست و ایشان فرمودند هنر را به میدان بیاورند و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش‌های نسل قبلی را مرتب بر سر زبان‌ها بدانند.

مجاهدت فی سبیل‌الله در عرصه اقتصادی

امام‌جمعه شیراز با تصریح اینکه این مجاهدت فی سبیل‌الله را باید در عرصه اقتصادی هم دنبال کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، عرصه مقاومت امروز ما است زیرا اگر اشتغال ایجاد نکنیم، مشکلات اخلاقی جامعه را نمی توانیم حل کنیم و اگر می‌بینیم که جلوه های بدحجابی و بی‌حجابی وجود دارد، داروی اصلی همان اشتغال است.

وی در ادامه گفت: امروز توقع شهید اسکندری از من و شما همین است که اگر محرومیت‌زدایی می‌شود چند خدمات ساده را پخش نکنیم، محرومیت‌زدایی در کشور ما یعنی جوانان  پای کار تولیدی بروند و اگر می‌خواهیم تورم را رها کنیم، با شعار و گفت‌وگو نمی‌شود و تورم وقتی مهار می‌شود که  تولید ما بر نیاز و مصرف ما فزونی بگیرد و ما مجبور نباشیم ذخایر خود را بفروشیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه این عرصه‌ها را باید رفت و فتح کرد، یادآور شد: ادامه راه شهدا آسان نیست و آنان جان دادند و اگر بنا است کارهای از این صرف انجام دهیم باید همه میدان‌داری کنند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از عوامل گرانی همان نزول‌هایی است که توسط بانک‌ها گرفته می‌شود، اظهار کرد:  چرا مسیری را که شهید سلیمانی به ما نشان  داده است و با آن می‌شود بانک درست کرد و ربا در آن حذف شود، تقویت نمی‌شود؛ یکی از عوامل گرانی همان نزول‌هایی است که می‌خورند.

انتهای پیام
captcha