اختصاص بودجه 30 میلیون دلاری برای امنیت مراکز عبادی در انگلیس
کد خبر: 4058529
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

اختصاص بودجه 30 میلیون دلاری برای امنیت مراکز عبادی در انگلیس

مساجد و مراکز عبادی مسلمانان برای تأمین امنیت و حفاظت از عبادتگاه‌ها و مدارس خود 24.5 میلیون پوند معادل 30 میلیون دلار دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انگلیس، دیمیان هیندز (Damian Hinds)، وزیر امنیت انگلیس درباره این طرح اعلام کرد: این یک حق اساسی است که بتوانید به دین خود در جامعه پایبند باشید.

طرح تأمین مالی امنیت و حفاظت اماکن عبادی (The Places of Worship Protective Security Funding Scheme)، بودجه‌ لازم را برای عبادتگاه‌ها و مراکز اجتماعی دینی مرتبط که در برابر جنایات از سر نفرت، آسیب‌پذیر هستند، فراهم می‌کند.

 هیندز افزود: این دور جدید بودجه، هزینه‌های تدابیر امنیتی برای مکان‌های عبادی را برای جلوگیری از حملات نفرت‌آمیز به جوامع آسیب‌پذیر پوشش می‌دهد و خیابان‌های ما را ایمن‌تر می‌کند. من هر مکان عبادی را که در برابر جرایم ناشی از نفرت آسیب‌پذیر است تشویق می‌کنم که برای دریافت کمک مالی اقدام کند.

امسال، جوامع دینی مسلمان همچنین می‌توانند برای تأمین مالی خدمات نگهبانی برای پرداخت هزینه نگهبانان در ورودی محل عبادت خود، درخواست کمک مالی کنند. 

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این سال مالی، مساجد و مراکز اجتماعی عبادی مرتبط نیز در صورتی که احساس می‌کنند نگهبانان امنیت مکان آنها و کسانی را که در آنجا عبادت می‌کنند بهبود می‌بخشند؛ می‌توانند برای برخی از خدمات نگهبانی درخواست دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارائه خدمات نگهبانی فقط در عبادتگاه‌های مسلمانان در دسترس خواهد بود. جوامع مسلمان علاقه‌مند می‌توانند برای خدمات نگهبانی و اقدامات امنیتی فیزیکی مانند دوربین مداربسته و حصارکشی درخواست دهند.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد اگر در محل عبادت خود جنایات ناشی از نفرت را تجربه کرده‌اید، یا اگر احساس می‌کنید که محل عبادت شما در برابر جرایم ناشی از نفرت آسیب‌پذیر است، باید از طرح بودجه مکان‌های عبادی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر جنایت ناشی از نفرت در محل‌های دیگری در نزدیک محل عبادت شما اتفاق افتاده باشد می‌توانید درخواست کمک دهید.

ارزیابی‌ها درباره اینکه که یک مکان خاص عبادی به تدابیر امنیتی فیزیکی نیاز دارد، باید توسط یک هیئت مشاوره مستقل بررسی شود. این هیئت متشکل از نمایندگانی از جوامع سیک، هندو، مسلمان و مسیحی است که در زمینه مسائل امنیتی در ارتباط با مذاهب مربوطه خود تخصص دارند.

ایمان عطا، مدیر سازمان Tell Mama، که در زمینه حقوق مدنی مسلمانان فعالیت دارد از این ابتکار استقبال کرد. او گفت: حمایت دولت برای تضمین امنیت از طریق خدمات نگهبانی به گرمی مورد استقبال قرار می‌گیرد و بسیار مورد نیاز است.

Tell Mama مرتباً خواستار حمایت بیشتر از مؤسسات اسلامی و مساجد در راستای خدمات ملی نظارت بر جنایات نفرت بر ضد مسلمانان و خدمات پشتیبانی است.

آخرین آمار جنایات برای سال 2020/2021 نشان می‌دهد که 45 درصد از جنایات نفرت مذهبی ثبت شده توسط پلیس در انگلیس و ولز علیه مسلمانان بوده است.

انتهای پیام
captcha