ضرورت سرمایه‌گذاری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف دینی
کد خبر: 4058324
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

ضرورت سرمایه‌گذاری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف دینی

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف دینی، گفت: خلأها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به‌گونه‌ای است که احساس می‌کنیم کمی عقب هستیم و دیگران در جهت تخریب فعالیت می‌کنند؛  لذا مثل آبی که باید بنوشیم، باید  توسعه فرهنگی در حوزه مهدویت را متقبل شویم و زمینه آن را فراهم کنیم.

سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)به گزارش ایکنا از فارس، اولین اجلاس مشترک ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان فارس عصر دیروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور دبیران اقامه نماز و مهدویت شهرستان‌های استان فارس در مهدیه بزرگ شیراز برگزار شد.

سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور در این مراسم با اشاره به هدف پایه‌گذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، گفت: پایه‌گذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در آن زمان دو محور اساسی داشت.

وی تصریح کرد: هدف اول، توسعه کارهای معارفی بود تا مردم بشناسند امام زمان(عج) کیست و حکومت جهانی واحد چه ابعادی دارد و هدف دوم که هنوز به‌طور کافی برای آن وقت نگذاشته‌ایم و کماکان باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم کارهای تشکیلاتی نسبت به مهدویت است؛ روی موضوع مهدویت زمینه تحریف‌پذیری بسیار است و یکی از اهداف این بود که کودکان، نوجوانان و جوانان را سازماندهی کنیم و در مدارس، دانشگاه‌ها و در هر جایی که تجمعی است، تشکل‌های مهدوی به‌وجود بیاوریم.

زرهانی ادامه داد: هدف اول، روند موفقی داشت و آثار بسیاری منتشر شد و حتی در سطح بین‌المللی پژوهش‌هایی داریم، اما در حوزه تشکیلات جای تفکر است که چه کار کنیم که کودک و نوجوان ما که امروز در معرض تهاجم امواج فرهنگی مخرب هستند به ظهور امام غایب ایمان داشته باشد و ایشان را حی ببیند.

وی همچنین خواستار فکر روی این موضوع شد تا با توجه به تجارب و شناخت موجود، در این مسیر چه نوع تشکل‌هایی ایجاد شود.

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور با یادآوری اینکه داوطلبانی که در هر شهرستان و استان انگیزه دارند در حوزه مهدویت کار کنند را سازماندهی می‌کنیم، اظهار کرد: هر کسی اگر این اعتقاد راسخ را داشته باشد که امام زمان(عج) حی است و کارنامه ما را ارزیابی می‌کند، می‌تواند کاری در این راستا انجام دهد. ما از این تمکن به‌خوبی استفاده نمی‌کنیم البته در بعضی جاها بسیار خوب استفاده می‌شود، پس باید از تمکن فکری، مالی، علمی، هنری، فرهنگی مردم و... استفاده و زمینه مشارکت مردم فراهم شود‌.

زرهانی با اشاره به حوزه کتاب و نشریات، گفت: امروزه اقبال جامعه ما نسبت به دهه ۴۰، ۵۰، ۶۰ و حتی ۷۰ نسبت به کتاب و مطالعه کمتر شده است که باید کار انگیزشی صورت گیرد و برگزاری مسابقات یکی از کارهای انگیزشی است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌هایی که با ۶۰ دستگاه در وزارتخانه و سازمان‌های آن منعقد کرده‌ایم به مسائل مهدویت پرداختیم؛ یعنی دستگاه‌های اجرایی به نوعی برنامه‌های مهدوی انجام می‌دهند که این بالقوه است و ما و مجموعه‌های مشابه باید این را بالفعل انجام دهیم و باید کاری کنیم که بتوانیم اندیشه مهدوی را در بدنه نظام تسری دهیم و انگیزه کتابخوانی را بیشتر کنیم.

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه باید برای کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم تا با معارف آشنا شوند، یادآور شد: در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اتاق فکری در حوزه داخلی و بین‌المللی داریم که برنامه‌ریزی‌های آن باید اجرا شود. خلأها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به‌گونه‌ای است که احساس می‌کنیم کمی عقب هستیم و دیگران در جهت تخریب فعالیت می‌کنند؛ لذا مثل آبی که باید بنوشیم، باید توسعه فرهنگی در حوزه مهدویت را متقبل شویم و زمینه آن را فراهم کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تصریح اینکه در حوزه نماز براساس تفاهمی که با وزارت کشور کرده‌ایم باید در هر شهرستان با محوریت فرماندار و امام‌جمعه، یک جلسه شورای اقامه نماز با حضور مدیران ارشد آن شهرستان تشکیل شود، بیان کرد: وظایف دبیران شهرستان‌ها و توقعاتی که از فرمانداران داریم را بیان کرده‌ایم و به دنبال این هستیم در این جلسات بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزارت کشور قرائت و درباره آن تصمیم‌گیری شود و اولویت این است که در هر شهرستان یک نظام برنامه‌ریز، ناظر و هدایت‌گر داشته باشیم که کل شهرستان را به میدان بیاورد که اگر این اتفاق بیفتد مشکل نماز آموزش و پرورش و بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید روی مسائل تعلیم و تربیت، معارف دین، فرهنگ و ابعاد ایمانی جامعه سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: بر این اساس باید کمک کنیم که زمینه برای تشکیل شوراهای اقامه نماز فراهم شود و همچنین از امکانات فرهنگی و هنری جامعه در این راستا استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha