رویکرد متناسب با نیاز های جامعه  در پایان نامه های حوزوی  اتخاذ شود 
کد خبر: 4058061
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

رویکرد متناسب با نیاز های جامعه  در پایان نامه های حوزوی  اتخاذ شود 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شیراز از حیث بهره مندی از علمای پژوهشگر رتبه مطلوبی دارد که الگو های مطلوبی نیز برای طلاب به شمار می روند، گفت:  در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب در این زمینه اتخاذ شود.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز امروز، ۲۸ اردیبهشت ماه در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: اگر حوزه می خواهد پژوهشگران مناسب داشته باشد باید از  افرادی که از خود توانمندی نشان می دهند به صورت ویژه حمایت کند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر کار یا رویداد پژوهشی قاعدتاً باید در صدد این باشد که امر پژوهش را رشد دهد، اظهار کرد:برای رشد دادن مسئله پژوهش در حوزه ها با یک مشکل و در دانشگاه ها با مشکل دیگری رو به رو هستیم؛ در دانشگاه ها مبانی پژوهش ها از نظر مبانی فلسفی نیست بلکه مبانی را از تمدن رقیب می گیرند، لذا باید مبانی اسلامی شود.

 

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در علوم انسانی عمدتاً مبنا متفاوت است، اما در حوزه یک مشکل دیگری وجود دارد و آن این است که رویکرد پژوهش به سمت حل مسائلی که اکنون جامعه درگیر آن بوده، نیست.

وی در پایان تصریح کرد: شیراز از حیث بهره مندی از علمای پژوهشگر رتبه مطلوبی دارد که الگو های مطلوبی نیز برای طلاب به شمار می روند، همچنین در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب اتخاذ شود. 

 

انتهای پیام
captcha