اجرای ۲۵ برنامه در هفته بسیج عشایری در کرمان
کد خبر: 4057881
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

اجرای ۲۵ برنامه در هفته بسیج عشایری در کرمان

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان با بیان اینکه ۲۵ برنامه در هفته عشایری در استان اجرا می‌شود، گفت: اعزام گروه‌های جهادی دامپزشکی، توزیع کمک‌های مومنانه، اجرای برنامه‌های نذر خون، مسابقات فرهنگی ورزشی و... از جمله این برنامه‌ها است.

شهریار سیاری رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ پاسدار شهریار سیاری، رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بسیج کارگری، امروز، ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار شد بیان کرد: ۲۹ اردیبهشت سال ۵۸ یادآور دیدار عشایر با امام خمینی(ره) است و بسیج مستضعفین این روز را بسیج عشایری نام‌گذاری کرده است و عشایر در بیانیه گام دوم نیز پیرو انقلاب و امامین انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه عشایر و ایلات در طول تاریخ رشادت‌ها و ایثارگی‌های زیادی داشتند و بهترین مدافعان ایران اسلامی بودند که شاهد آن این است که بیش از ۱۲۰۰ شهدای کرمان و ۱۰ درصد شهدای کشور از جامعه عشایری هستند که در رأس آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که همواره به عشایری بودن خود افتخار کرده است.

سیاری با بیان اینکه عشایر همیشه فرصتی برای نظام و یار دولت‌ها بودند، گفت: عشایر در همه‌ی زمینه‌ها حضور اثر بخشی داشتند که می‌توان به نقش آن‌ها در تأمین امنیت، حفظ آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان ادامه داد: در زمینه اقتصادی عشایر تنها قشری هستند با کمترین هزینه بالاترین بازدهی را دارند و نقش پر رنگی در تأمین غذایی کشور ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه عشایر باید در راستای توسعه استان مورد توجه قرار گیرند، به چالش‌های عشایر استان اشاره کرد و افزود: خشکسالی در سال‌های اخیر ۸۰ درصد مراتع استان را از بین برد و مشکل ساز شد همچنین در خصوص تامین علوفه و نهاده‌های دامی و جایگزینی نهاده‌های با علوفه باید اقدام مهمی صورت گیرد.

سرهنگ سیاری به راه‌های مواصلاتی عشایری اشاره کرد و گفت: حدود ۸ هزار کیلومتر راه عشایری داریم که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، آب شرب مشکل دیگر است و سپاه با نهضت آب‌رسانی پروژه‌های خوبی انجام داده اما نیاز به جهاد جدی در این زمینه است.

وی با تأکید بر اینکه باید به عشایر نگاه راهبردی داشت و از کلی‌نگری فاصله گرفت، افزود: حضور برخی دستگاه‌ها در مناطق عشایری کمتر دیده می‌شود و در سازمان بسیج عشایری مطالبه جدی ما حضور میدانی و جدی دستگاه‌های مختلف در مناطق عشایری است.

سرهنگ سیاری با درخواست از نمایندگان مجلس برای تأمین خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مناطق عشایری استان، گفت: خدمت‌رسانی به جامعه عشایری استان از دغدغه‌های جدی سپاه ثارالله استان است.

وی به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در مناطق عشایری استان پرداخت و گفت: تشکیل ۲۰۰ تیم برای کمک به کادر درمان در طرح شهید سلیمانی، انجام پروژه‌های محرومیت زدایی، امنیت زیست بوم عشایر، ۱۱ مرحله توزیع کمک مومنانه، اجرای پویش اطعام علوی و توزیع بیش از ۵۹ هزار پرس غذا، توزیع لوازم‌التحریر و جهیزیه، اعزام ۱۴۷ گروه جهادی و اجرای ۳۹۷ پروژه عمرانی، کاشت ۳هزار و ۵۰ درخت، برگزاری ۵۷ یاداره شهدای عشایر و همایش وحدت سران طوایف جنوب شرق از جمله این اقدامات است.

سرهنگ سیاری با بیان اینکه ۲۵ برنامه در هفته عشایری در استان اجرا می‌شود، گفت: برگزاری میز خدمت، برگزاری مشاوره حقوقی، اعزام گروه‌های جهادی دامپزشکی، توزیع کمک‌های مومنانه، اجرای برنامه‌های نذر خون، مسابقات فرهنگی ورزشی، جشنواره پخت غذاهای عشایری، حضور تیم‌های پزشکی در مناطق عشایری، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و... از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha