برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر یزد
کد خبر: 4057643
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر یزد

مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، 27 اردیبهشت‌ماه با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار فدوی، جانشین فرمانده سپاهبه گزارش ایکنا از یزد، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: خداوند خود فرموده دنیای شما با من و شما آخرت خود را بسازید؛ لذا مسئولیت‌ها و وظایف در یک نظام اسلامی، کار آخرتی است و اگر تمام و کمال به دنبال انجام مسئولیت خود نباشیم، خسران بزرگی است و در کار آخرتی باید خود را مقدم بر دیگران بشماریم البته این تکالیف و وظایف سخت بسیاری به همراه دارد.

وی ادامه داد: 40 هزار پاسدار و 100 هزار بسیجی شهید مؤید این است که در طول 40 سال انقلاب اسلامی، پیشی گرفتن از یکدیگر در انجام کارهای آخرتی و انجام تکلیف رایج بوده است.

فدوی افزود: اکنون جوانانی که شاید حتی انقلاب و پیروزی آن را درک نکرده‌اند، امروز مدافع حرم شده‌اند و این رویه را حفظ کرده‌اند که این از عنایات خداوند متعال است. همه ما در سپاه پاسداران باید به فکر تقویت این رویه باشیم و مردم این موضوع را نه در کلام بلکه در عمل ببینند و این رسم و رسوم شهیدان است که در انجام تکلیف خود، از دیگران پیشی گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این روزها از روزهایی است که فعالیت بصیرتی نیاز است زیرا در گردنه سختی در کشور هستیم گفت: اقدامی که دولت سیزدهم انجام داد، در همه دولت‌ها عنوان می‌شد که باید انجام شود اما هیچ‌کدام انجام ندادند و از زمان دولت سازندگی مدام به دنبال اجرای این طرح بودند ولی کسی جرأت اجرای آن را نداشت.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با عنایت خداوند متعال این کار را انجام داد و دیگران به اندازه بصیرت خود باید پای کار آمده تا از این گردنه با بیشترین نفع و کمترین ضرر عبور کنیم.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: سپاه در تاریخ شناخته شده ما یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است، ولادت و رشد و نمو آن در صحنه انقلاب و در صحنه دشوارترین صحنه‌های انقلاب بوده و در طول دفاع مقدس هم عنصر مؤثر و تعیین کننده بوده است.
 
استاندار یزد تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم کارنامه سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن است و جریانات مختلف نتوانست این تشکیلات محکم و پربنیه را به بهانه اینکه دنیا تغییر کرده، را تغییر دهد. سپاه مجموعه ای است از منتظران شهادت و معراج شهدا است که می‌توان بوی بهشت را از آن استشمام کرد، سپاه معراج بهشت و محبوب امام و رهبری است.

سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز با اشاره به نزدیک شدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: این روز یادآور مقاومت مردم ایران در برابر ایادی استکبار است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما خرمشهرها در پیش داریم، نه در جبهه جنگ مستقیم بلکه جبهه ای که به مراتب از جنگ در برابر دشمن سخت‌تر است و آن جنگ اراده‌ها است.

وی افزود: امروز دشمن در جنگ شناختی و جنگ افکار به دنبال جابجا کردن افکار و عقاید است، هرچند مردم ولایتمدار و صبور ما به دشمن اجازه نخواهند داد و همانطور که دشمن را در خرمشهر سرزمینی شکست دادند در جنگ فکری نیز مجال پیروزی به او نخواهند داد.

زارع کمالی بیان کرد: مردم ما در جنگ علم و فناوری، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه، جنگ جمعیتی، جنگ نرم و فرهنگی با جهاد تبیین که وظیفه تک تک ما و جهادی که حتمی، قطعی و فوری است، مقابل دشمن خواهتد ایستاد و موفق خواهند شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار امیدواری کرد: با هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و با روحیه جهادی برگرفته از فرماندهان به ویژه فرماندهان شهید، ثابت خواهیم کرد که همچنان در مسیر انقلاب ثابت قدم خواهیم بود و فرامین هشت گانه امام خامنه ای عزیز، سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

یادآور می‌شود در این مراسم از تلاش‌های سردار رضا پورشمسی تجلیل و سردار حسین زارع کمالی به عنوان فرمانده سپاه الغدیر یزد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha