۳۱ اردیبهشت؛ پایان ثبت‌نام در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4057312
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

۳۱ اردیبهشت؛ پایان ثبت‌نام در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری

معاون آموزشی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه است، گفت: ۲۵۰ طلبه جدید برای سال تحصیلی آینده در سراسر استان پذیرش می‌شوند.

علی اکبر آقابابایی، معاون آموزشی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، معاون آموزشی حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه اعلام شده است، اظهار کرد: علاقه‌مندان تا تاریخ تعیین شده فرصت دارند با مراجعه به پایگاه ارزیابی و سنجش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور به نشانی http://www.paziresh.ismc.ir/ ضمن اطلاع از شرایط و رشته‌ها، اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی با ذکر اینکه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در تاریخ ۳۱ تیرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، افزود: هشت مدرسه علمیه در شهرستان‌های مختلف استان و در سه گروه داوطلبان دارای سیکل، دیپلم و دارای تحصیلات دانشگاهی برای سال تحصیلی آینده طلبه می‌پذیرند. افراد علاقه‌مند علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به مدارس علمیه سراسر استان اقدام به این کار کنند.

آقابابایی با تصریح اینکه در حال حاضر حدود ۹۰۰ طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل در سطوح و رشته‌های مختلف هستند، بیان کرد: ۲۵۰ طلبه جدید برای سال تحصیلی آینده در سراسر استان پذیرش می‌شوند که مدرسه علمیه سفیران هدایت هفشجان اقدام به پذیرش طلاب برای دوره‌های کوتاه‌مدت تربیت مبلغ کرده و دیگر مدارس علمیه جذب طلاب برای دوره‌های بلندمدت را در دستور کار دارند.

معاون آموزشی حوزه علمیه برادران استان تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه استان پس از گذراندن شش سال نخست تحصیل در این مرکز این امکان را دارند که در یکی از رشته‌های تخصصی به ادامه تحصیل بپردازند که در حاضر پنج رشته تخصصی شامل حقوق و قضای اسلامی، مشاوره و روانشناسی اسلام، تبلیغ و ارتباطات، کلام اسلامی و تفسیر و علوم قرآن در حوزه علمیه استان دایر است و تلاش برای افزایش رشته‌ها ادامه دارد.

آقابابایی گفت: در حال حاضر هر چهار سطح حوزه علمیه در استان دایر است و در کنار رشته‌های تخصصی مذکور، درس خارج از چهار سال پیش در حوزه علمیه استان به طلاب ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha