نجات ۲ محکوم به قصاص در فارس
کد خبر: 4057206
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

نجات ۲ محکوم به قصاص در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی دو محکوم به قصاص نفس در استان فارس در حوزه های قضایی قیروکارزین و کوه چنار با جلب رضایت اولیای دم و در نتیجه تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

رهایی از قصاصبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع خبرنگاران از رهایی دو محکوم به قصاص نفس در استان فارس در حوزه‌های قضایی قیروکارزین و کوه چنار  با جلب رضایت اولیای دم و در نتیجه  تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال و در راستای پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» با رضایت گرفتن از اولیای دم تاکنون ۶  فقره پرونده قتل در استان به مصالحه ختم شده است.

وی تصریح کرد: امسال تلاش برای جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص و استفاده هر چه بیشتر از هسته‌های جهادی، مصلحان قرآنی  و معتمدان محلی در امر سازش در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان یادآور شد: بی‌شک، تلاش بی‌شائبه برای مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد که این امر از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی‌دریغ اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

انتهای پیام
captcha