تخصصی بودن فضای مجازی نیازمند تولید محتوای به روز و با کیفیت است
کد خبر: 4056546
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

تخصصی بودن فضای مجازی نیازمند تولید محتوای به روز و با کیفیت است

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس بر ضرورت به روزرسانی محتوای فضای تأکید کرد و گفت: تخصصی بودن فضای مجازی نیاز به این دارد  که محتویات این فضا نیز به روز و تخصصی و با کیفیت باشد.

محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر به گزارش ایکنا از فارس، محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس عصر دیروز، ۲۱‌ اردیبهشت‌ماه  درمراسم افتتاح مراکز تخصصی فضای مجازی سپاه فجر استان فارس که در سالن همایش های شورای شهر شیراز برگزار شد، گفت: سند اعتلای بسیج که فرمان مقام معظم رهبری است، برنامه راهبردی ۱۰ ساله بسیج و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، سه محوریت مجموعه این سازمان در حوزه فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه حوزه فضای مجازی یکی از زمینه ها و حوزه هایی است که باید در آن قوی باشیم، اظهار کرد: برای قوت داشتن در حوزه فضای مجازی نیاز است که تخصص داشته باشیم به همین منظور امروز مرکز آموزش تخصصی فضای مجازی سواد را در شهر شیراز افتتاح می کنیم که جهاد دانشگاهی فارس در حوزه  راه اندازی و اجرای آموزش های تخصصی با ما همکاری کردند.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر فارس ادامه داد:بعد از تخصص در فضای مجازی باید نیاز جامعه و تغییراتی که در این فضا اتفاق می افتد را شناخت تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود که در این زمینه  مرکز پژوهش تخصصی فضای مجازی شهید استوار را در شیراز راه‌اندازی کردیم.
 
صحت با تصریح اینکه تخصصی بودن فضای مجازی نیاز به این دارد  که محتویات این فضا نیز به روز و تخصصی و با کیفیت باشد، یاداور شد: امروز، جامعه به سمت بازی های رایانه ای که در دنیا به عنوان صنعت استفاده می شود و تولیدات انیمیشن روی آورده است  که  ما در این زمینه، مرکز تولید انیمیشن و ساخت بازی را  امروز افتتاح می کنیم.
 
وی با یادآوری اینکه امروزه تلویزیون های اینترنتی نقش به سزایی در جامعه ایفا می کنند و مخاطبان بسیاری دارند، تصریح کرد: در این زمینه، تلویزیون اینترنتی مل یابین را امروز افتتاح می کنیم که البته نزدیک به یک سال است به صورت آزمایشی روی آن کار می کنیم.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر فارس با ذکر این نکته که طبق سند اعتلای بسیج، امسال باید یک پایگاه مقاومت تخصصی فضای مجازی در استان داشته باشیم و نیز تا پایان سند هر شهرستان، یک پایگاه مقاومت ایجاد کند، اظهار کرد: امروز برای اولین بار در سطح کشور، پایگاه مقاومت تخصصی فضای مجازی احمد بن موسی(ع) را در شیراز افتتاح خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در پایگاه مقاومت در حال پیگیری هستیم و نزدیک به یک سال است که کارهای آموزشی آن را شروع کردیم، بحث حضور فعال بین المللی در این فضا است که با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی یک سال است که برای بسیجیان گردان های سایبری دوره آموزش زبان عبری، عربی و انگلیسی را برگزار می کنیم و اکنون هم شبکه عملیاتی و رصدی سه زبانه عبری، عربی و انگلیسی را فعال داریم.
صحت در پایان با بیان اینکه مسئله گروه های جهادی به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده است، افزود:  امروز، گروه جهادی فانوس که اعضای فعال فضای مجازی در استان در آن عضو می شوند را افتتاح می کنیم.

انتهای پیام
captcha