دوره‌های مهارتی برای طلاب افغانستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4056492
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
به همت موسسه آموزشی مهارتی بیان؛

دوره‌های مهارتی برای طلاب افغانستان برگزار می‌شود

نشست مشترک رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در افغانستان و رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی - مهارتی جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد.

سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی«بیان»، وابسته به جامعةالمصطفی(ص)، امروز ۲۲ اردیبهشت در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: به منظور انسجام در فعالیت‌ها و تجمیع توانایی‌ها، سند تخصصی مرکز بیان ترسیم و رویکرد‌های نوینی ناظر به نیاز‌های مهارتی جامعةالمصطفی طراحی شده است.

وی با بیان این که بیش از هزار سند ناظر به مهارت‌های کاربردی توسط این مجموعه بررسی شده است، افزود: نشست‌های تخصصی بی‌شماری با معاونت‌ها، واحدها، مراکز و مدارس المصطفی برگزار شده و در این میان، ظرفیت طلاب فعال در عرصه دانش‌های مهارتی را شناسایی کرده‌ایم. در حال حاضر وضعیت موجود و آسیب‌های آن را در ۳۵ محور ترسیم و ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به این که بیش از ۳۰۰ دوره برای برگزاری در مرکز آموزشی مهارتی بیان طراحی شده است، ادامه داد: درختواره و اطلس دوره‌های مهارتی المصطفی(ص) ترسیم و لایه‌بندی‌ها برای احصای نیاز‌ها پیگیری شده است.

رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان با تاکید بر این که دوره‌های مهارتی المصطفی در قالب ۹ عنوان در سامانه سجا(میز کار طلاب) ثبت خواهد شد، افزود: سند تخصصی مرکز بیان، ترسیم و رویکرد‌های نوینی ناظر به نیاز‌های مهارتی جامعةالمصطفی طراحی شده است.

وی به دوره‌ها و برپایی کارگروه‌های تخصصی در مرکز آموشی مهارتی بیان اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعات اساتید به‌روزرسانی شده و تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز مهارتی در کنار ارزیابی دوره‌ها توسط کارشناسان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی اصالت‌بخشی به فعالیت‌های گروهی را از رویکرد‌های مهم مرکز آموزشی مهارتی بیان دانست و گفت: نیاز است تا برای افزایش کارآمدی و اثرگذاری رشته‌ها، دوره‌های متنوع مهارتی ناظر به ظرفیت، استعداد‌ها و نیاز‌های رشته‌ها طراحی شود.

ملکی تصریح کرد: برآنیم تا گستره دوره‌های مهارتی و کاربردی مرکز بیان، افزایش وصف‌ناپذیری داشته باشد، تا در کنار بُنیه علمی و دانشی طلاب و خانواده آنان، بُنیه مهارتی و کاربردی آنان را ارتقا و تقویت کنیم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید ثابت، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در افغانستان با اشاره به ظرفیت‌ها و وضعیت حال حاضر طلاب در نمایندگی المصطفی، خواستار بررسی تعاملات بیشتر نمایندگی با مرکز آموزش‌های مهارتی المصطفی شد.

انتهای پیام
captcha