برگزاری روزانه دو محفل در مساجد مشهد از سوی مؤسسه اظهرالجمیل + عکس
کد خبر: 4056033
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

برگزاری روزانه دو محفل در مساجد مشهد از سوی مؤسسه اظهرالجمیل + عکس

برگزاری روزانه دو محفل انس با قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان سال در مساجد حاشیه شهر مشهد از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی برنامه‌ریزی شده است.

محفل قرآنیبه گزارش ایکنا، روزانه دو محفل انس با قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان تا پایان سال از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی برگزار می‌شود.

این محافل به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و زمینه‌‌سازی برای حضور گسترده نسل جوان در برنامه‌های قرآنی همزمان با ماه رمضان در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم حاشیه شهر از این ۷۰ محفل انس با قرآن که طی ماه مبارک رمضان و ماه شوال برگزار شده، استقبال کرده‌اند.

همچنین غرفه‌های تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز، آشنایی کودکان و نوجوانان با قرآن نیز از سوی این مؤسسه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حاشیه شهر در منطقه ۵ با هدف ترویج آموزه‌های قرآن برپا شد.

شهردار مشهد و شهردار منطقه ۵ این شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، برخی از اعضای شورای شهر مشهد، مسئولان اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان و ... از این محافل و نمایشگاه بازدید کرده‌اند و از ۳۴ نخبه قرآنی اعم از قاری و حافظ و فعال از سوی مؤسسه و شهرداری تجلیل شده است.

بیش از 40 قاری و حافظ کشوری این مؤسسه در برپایی کرسی‌های تلاوت در مساجد حاشیه شهر همکاری دارند.

بنا بر این گزارش، سخنان مقام معظم رهبری در اول ماه رمضان به عنوان راهبرد مؤسسه تخصصی اظهرالجمیل الاعلی مشهد تعیین شده است، ایشان ماه رمضان را ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی خواندند و تطهیر قلب و انس همراه با تدبّر و تفقّه در قرآن را از عوامل مهم بهره‌مندی انسان از ضیافت پروردگار کریم برشمردند.

ایشان فعالیت‌های قرآنی در کشور را خوب اما ناکافی ارزیابی کردند و در بیان پیشنهادی برای گسترش این فعالیت‌ها، گفتند: تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با مساجد دیگر آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی در بین آن‌ها، بهترین مشوّق برای وارد شدن نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به خصوص تربیت حافظان قرآن است.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha