خانواده‌ها نسبت به واکسینه شدن فرزندان خود توجه جدی داشته باشند
کد خبر: 4055824
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

خانواده‌ها نسبت به واکسینه شدن فرزندان خود توجه جدی داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر ضرورت توجه جدی خانواده‌ها نسبت به واکسینه شدن فرزندانشان در برابر کروناویروس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 19 اردیبهشت در نشست این دانشگاه با اشاره به آخرین آمارهای واکسیناسیون علیه کروناویروس در گروه‌های سنی مختلف استان، یکی از اولویت‌های کنونی جامعه به دلیل بازگشایی مدارس را افزایش ایمنی فرزندان در برابر کرونا اعلام کرد و از خانواده‌ها خواست تا این موضوع را با جدیت مورد پیگیری قرار دهند.

وی، آموزش و آگاهی‌بخشی به فرزندان نسبت به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا را دیگر ضرورتی برشمرد که لازم است از سوی خانواده‌ها و مدارس پیگیری شود.

حسینی بخش مهمی از الگوی انتقال کرونا را وابسته به رفتارهای اعضای جامعه دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی، تقویت احساس مسئولیت در سطح جامعه نسبت به اهمیت نقش مؤثر همه ما در زمینه کاهش یا افزایش بیماری می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آمارهای روزانه کرونا نشان می‌دهد که با وجود کاهش نسبی آمارها، چرخه‌های انتقال این بیماری همچنان در سطح جامعه وجود دارد و بی‌توجهی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به منزله تهدیدی برای ما و دیگران است.

وی با بیان اینکه مردم فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون رفتار مسئولانه و آگاهانه‌ای نسبت به کرونا داشته‌اند، از عموم مردم خواست تا در شرایط کنونی، از غفلت نسبت به خطرات این بیماری پرهیز کرده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ضمن تأمین سلامت خانواده و اطرافیان خود، در کاهش چرخه‌های انتقال این بیماری سهیم شوند.

انتهای پیام
captcha