آغاز گام اجرایی راه‌اندازی مراکز ناباروری و درمان سرطان در شیراز
کد خبر: 4055391
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

آغاز گام اجرایی راه‌اندازی مراکز ناباروری و درمان سرطان در شیراز

طبق اعلام رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، طی روزهای آتی و با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور و استاندار فارس، گام اجرایی برای راه‌اندازی مراکز ناباروری و درمان سرطان جنوب کشور در شیراز آغاز خواهد شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ۱۸ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با توجه به مرکزیت فارس و شیراز در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، طی سال‌های اخیر برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز تشخیصی و تخصصی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی جهاددانشگاهی انجام شد.

وی با یادآوری اینکه یکی از اهداف تعیین شده جهاددانشگاهی فارس تأسیس مراکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در شیراز بوده است، گفت: طی این سال‌ها و علی‌رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی، اعتباری و اجرایی، اقدامات زیربنایی از سوی جهاددانشگاهی برای تحقق این هدف، اجرایی شد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اضافه کرد: اکنون ساختمان و فضای مناسب برای استقرار مراکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در محل مجتمع جهاددانشگاهی فارس در چهارراه عدالت شیراز پیش بینی و آماده شده است.

بابایی با بیان اینکه اقدامات مرتبط با انتقال درمانگاه جهاددانشگاهی فارس به محل جدید نیز انجام شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی را با حمایت رئیس جهاددانشگاهی کشور و مدیریت ارشد اجرایی استان فارس، برای تکمیل و تجهیز این مرکز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور به شیراز، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، طیبی و هیئت همراه، صبح سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت جاری به شیراز سفر خواهند کرد.

بابایی در تشریح برنامه‌های این سفر یک روزه، گفت: بازدید از ساختمان پیش‌بینی شده برای استقرار مراکز درمان ناباروری و سرطان و امضای تفاهم‌نامه چندجانبه برای تکمیل و تامین تجهیزات این مراکز، از اهم برنامه‌های سفر طیبی و هیئت همراه است.

وی در خصوص تفاهم‌نامه یادشده نیز ضمن قدردانی از استاندار فارس به واسطه طرح این پیشنهاد، گفت: با پیشنهاد استاندار فارس، تفاهم‌نامه‌ای با هدف تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل مراکز درمان ناباروری و سرطان، آماده شده است که روز سه شنبه و به لطف خداوند به امضای طرفین خواهد رسید.

بابایی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه سه جانبه خواهد بود و جهاددانشگاهی و استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طرفین تفاهم هستند که هر یک سهمی از تامین اعتبارات کلان مراکز یاد شده را عهده‌دار خواهند بود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در شیراز و با استفاده از پتانسیل‌های ملی جهاددانشگاهی و ظرفیت‌های موجود در استان، فارس به یکی از قطب‌های مهم در این دو حوزه تخصصی بدل شود.

انتهای پیام
captcha