بیش از یک میلیون نفر مهمان حضرت رضا(ع) در ماه رمضان شدند
کد خبر: 4055174
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

بیش از یک میلیون نفر مهمان حضرت رضا(ع) در ماه رمضان شدند

به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی و با مشارکت مواکب امام رضایی، یک میلیون و 665 هزار نفر مهمان طرح اکرام این معاونت در ماه مبارک رمضان سال‌جاری شدند.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی بیان کرد: به همت این معاونت توزیع بسته‌های افطاری ساده در صفوف نماز جماعت مغرب و عشاء حرم مطهر از دوم ماه رمضان آغاز و در مجموع در این برنامه از یک میلیون و 137 هزار نفر روزه‌دار در طول این ماه پربرکت پذیرایی شد.

وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان، صد هزار نفر در دو وعده افطار و سحر مهمان مهمانسرای حضرت رضا(ع) شدند، افزود: همچنین از 11 رمضان سفره‌های افطاری با توجه به شرایط آب و هوایی در صحن امام حسن مجتبی(ع) پهن شد و در مجموع 46 هزار نفر تا پایان ماه مبارک در این صحن مهمان خوان پربرکت حضرت رضا(ع) شدند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: با مشارکت مواکب امام رضایی نیز سفره‌های افطاری ساده در ماه رمضان در باب الکاظم(ع) و باب الهادی(ع) گسترده و در مجموع از 66 هزار نفر میزبانی شد.

وی ادامه داد: همچنین با مشارکت مواکب امام رضایی در ایام مبارک رمضان سال جاری، در مجموع از 152 هزار روزه‌دار با توزیع افطاری ساده در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در راسته بازار، جنب مسجد صدیقی‌ها و خیابان مرحوم آیت الله واعظ طبسی پذیرایی شد.

بهنام درباره دیگر برنامه‌های طرح اکرام معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در ماه رمضان بیان کرد: 69 هزار وعده افطاری نیز توسط خادمان آستان قدس رضوی در این ماه پرفضیلت در حاشیه شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع شد. همچنین با مشارکت خیریه امام صادق(ع) از 44 هزار نفر در رمضان امسال در مدارس حاشیه شهر میزبانی شد.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان از توزیع 51 هزار بسته افطاری ساده از 13 ماه مبارک رمضان در درب منازل مردم در مشهدمقدس نیز نام برد.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی ادامه داد: همچنین از محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) با توزیع بیش از دو میلیون لیوان چای در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در باغ رضوان و صحن کوثر در ماه رمضان پذیرایی شد.

بهنام در خصوص دیگر اقدامات این معاونت در ماه رمضان نیز گفت: فضاآرایی صحن و سرای رضوی در ماه رمضان علاوه بر چراغانی با لوسترها و ریسه‌های رنگی با نصب 3451  مترمربع کتیبه مناسبتی و استفاده از 22 هزار بوته و شاخه گل تازه انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از هفت میلیون و 421 هزار مترمربع از صحن‌ها و بست‌ها و افزون بر 28 هزار و 500 مترمربع از رواق‌ها در طول ماه رمضان با فرش‌های ماشینی و دستباف مفروش شد. بیش از 13 هزار و 400 تخته فرش نیز به قالی‌شویی برای تنظیف و شست‌وشو در این ماه ارسال شد.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در خصوص اقلام مصرفی نیز اظهار کرد: همچنین هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست، 4800 لیتر محلول ضدعفونی‌کننده محیطی، 9470 لیتر صابون مایع و 10 میلیون و 344 هزار و 500 لیوان یکبار مصرف در این ماه در اماکن متبرکه رضوی استفاده شد.

بهنام گفت: 428 هزار و 863 زائر و مجاور از خدمات زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی و 162 هزار و 247 زائر کم‌توان و سالمند نیز از خدمات صندلی چرخدار این بارگاه ملکوتی در این ماه پرفضیلت بهره‌مند شدند. بیش از 30 هزار و 300 دستگاه صندلی چرخدار نیز به صورت امانی به زائران در این ایام تحویل داده شد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات به زائران و مجاوران در دفاتر مختلف حرم مطهر رضوی، تنظیف مستمر و نظارت بر خدمات بهداشتی در گوشه و کنار اماکن متبرکه، نصب سازه‌های نمایشگاهی و تابلوهای اطلاع‌رسانی در حرم مطهر و تعمیر لوازم و وسایل گوناگون در کارگاه‌های فنی، از دیگر اقدامات معاونت خدمات زائران این آستان مقدس در ماه نزول قرآن امسال به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha