پایان طرح «قرآن، خانواده و رمضان» در شهرکرد
کد خبر: 4055165
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

پایان طرح «قرآن، خانواده و رمضان» در شهرکرد

مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شبستان نور مسجد امام علی(ع) شهرکرد از پایان طرح «قرآن، خانواده و رمضان» که در ماه مبارک رمضان با استقبال و حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار شد، خبر داد.

محفل جزءخوانی مسجد امام علی (ع) شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از ستاد فهمای استان، حجت‌الاسلام البرز رئیسی، مسئول کانون فرهنگی هنری شبستان نور مسجد امام علی(ع) شهرکرد اظهار کرد: طرح «قرآن، خانواده و رمضان» به همت اعضای کانون فرهنگی هنری شبستان نور با استقبال و حضور پرشور نوجوانان و جوانان همزمان با ماه مبارک رمضان در مسجد امام علی(ع) شهرکرد برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این طرح که هر روز یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شد، سخنرانان در موضوعات تدبر و قرآن و خانواده مباحث صبر، مدارا، گذشت، اخلاق حسنه، کرامت انسانی، نیکی به پدر و مادر، الگوبرداری و سخن نیک را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: این کانون فرهنگی ـ هنری شبستان نور همچنین در راستای فعالیت‌های اجتماعی محله‌محور خود با استفاده از کمک‌های خیرین تاکنون زمینه تهیه جهیزیه و ازدواج را برای چهار زوج جوان را مهیا کرده و با همکاری شورای حل اختلاف و با برگزاری جلسات مشاوره خانواده در محل کانون فرهنگی هنری شبستان نور بسیاری از این پرونده‌های خانوادگی در محل به صلح و سازش رسیده است.

رئيسی با اشاره به ساخت یک سالن مجزا در جوار مسجد و خرید ۱۰۰ عدد صندلی ویژه برگزاری کلاس‌های مختلف، بیان کرد: امید است با ریشه‌کن شدن کامل ویروس منحوس کرونا، این مکان برای برگزاری برنامه‌های قرآنی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری شبستان نور مسجد امام علی(ع) شهرکرد ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و در دهمین مرحله، تعداد ۱۰۰ بسته کمک‌های معیشتی در قالب رزمایش مؤمنانه بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

رئیسی گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، اجرای طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت متنوع و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و معرفی کتاب در مناسبت‌های مختلف در قالب طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، برگزاری نشست‌های تبیینی و بصیرتی در روز نهم دی‌ماه و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌های انجام شده کانون فرهنگی هنری شبستان نور مسجد امام علی(ع) شهرکرد در طول سال است.

انتهای پیام
captcha