نمادهای شیراز احیا شوند
کد خبر: 4054985
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

نمادهای شیراز احیا شوند

معاون محيط زيست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به پویش کاشت بهار نارنج در سال ۱۴۰۱ با کاشت ۱۰۰ هزار درخت بهار نارنج گفت: باید نمادهای این شهر احیا شوند.

غلامرضا غلامی، معاون محيط زيست و خدمات شهری شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته شیراز، جشنواره بهار نارنج به منظور آغاز پویش 100 هزار اصله نهال بهار نارنج به یاد شهدا در این کلان‌شهر عصر پنج‌شنبه، 15 اردیبهشت در شیراز برگزار شد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز در این مراسم اظهار کرد: آب و هوای بی‌نظیر اردیبهشت‌ماه را که بهشت ایران اسلامی را در این فصل ترسیم می‌کند، مشاهده می‌کنیم.

وی  با بیان اینکه شهر شیراز با وجود داشتن صنایع، آلایندگی کمتری در مشابه با کلان‌شهرهای دیگر دارد، افزود: این به دلیل فضای سبزی است که در شیراز وجود دارد.

شهردار شیراز با اشاره به حفظ و نگهداری فضای سبز شهری به باغ گل‌ها اشاره و تصریح کرد: در دوره چهارم شورا مجوز آپارتمان‌سازی کلی این منطقه صادر شده بود و در همین ضلع شمالی و در راس این باغ، برجی طراحی شده بود.

اصنافی تصریح کرد: با شش هکتاری که از سمت چپ خریداری شده و الحاق به باغ رویا از سمت چپ،  ۲۴ هکتاری ضلع مقابل منصورآباد و ۳۰ هکتار باغ ارکیده از سمت راست این مجموعه ایجاد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ما هم بتوانیم در این مقطع که در خدمت شما هستیم با ارتقای فضای سبز شهر کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم.

غلامرضا غلامی، معاون محيط زيست و خدمات شهری شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: آرام آرام با آمدن گونه‌های مهاجم، بهار نارنج شیراز به محاق رفت و باید به سمت احیای بهار نارنج حرکت می‌کردیم. امروز درختان کاج در معابر اصلی شیراز خودنمایی می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهر شیراز از دیرباز نماد درختان بهارنارنج و سرو بوده است و اردیبهشت‌ماه شیراز با عطر بهار نارنج از قدیم‌الایام حال و هوای دیگری داشت.

معاون محيط زيست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به پویش کاشت بهار نارنج در سال ۱۴۰۱ با کاشت ۱۰۰ هزار درخت بهار نارنج گفت: باید نمادهای این شهر احیا شوند.

غلامی با تصریح بر حرکت به سمت نمادهای شیراز گفت: گیاهان اصیل شیرازی مثل آویشن شیرازی در گام‌های بعدی باید در دستور کار قرار بگیرند که از قدیم بیش از ۵۴ گیاه دارویی مخصوص شیراز وجود دارد که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باید به سمت احیای آن‌ها حرکت کند.

روح‌الله مظفری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: بخشی از این رویدادها را به بازساخت المان‌های حجمی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اختصاص دادیم که هنرمندان مشغول ساخت ۱۱ المان حجمی در باغ هنر به طور زنده هستند.

وی افزود: بخشی از این رویداد را نیز به کاشت ۱۰۰ هزار اصله بهار نارنج اختصاص دادیم که این باغ فاقد درخت نارنج بود و قرار است در این باغ فضایی به شکل نارنجستان ایجاد شود.

مظفری بیان کرد: ساخت المان قفل شیراز به نام قفل قمری که دو کلید دارد و اصل این قفل در موزه حرم حضرت شاهچراغ(ع) نگهداری می‌شود، به دست صنعتگران شیرازی از دیگر اقدامات روز شیراز توسط این سازمان است.

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار کرد: رویداد دیگری هم به نقاشی‌های زنده که مکتب شیراز را پی می‌گیرد، اختصاص داشت.

انتهای پیام
captcha