مردم و مسئولان مراقب جنگ روانی دشمن باشند
کد خبر: 4054969
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

مردم و مسئولان مراقب جنگ روانی دشمن باشند

امام‌جمعه شاهدیه با بیان اینکه مردم و مسئولان باید مواظب جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن باشند، گفت: دشمن درصدد است که گرانی‌ها را ابزاری برای مقابله با نظام اسلامی قرار دهد و مردم و مسئولان را به این امور حاشیه‌ای سرگرم کند تا از مسئله اصلی که اصلاح اقتصادی کشور است باز مانند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به آیه شریفه ۲۶۴ سوره مبارکه بقره اظهار کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ» حفظ و نگهداری عمل از آفت یک اصل عقلی و دینی است که در قرآن کریم و روایات اسلامی فراوان بر آن تأکید شده است. اینکه به جای «مَن عَمِلَ بِالْحَسَنَةِ» می‌فرماید: «مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» معلوم می‌شود که عملی در پیشگاه پروردگار دارای ارزش و اعتبار است که از آفت سالم مانده و انسان آن را سالم وارد میدان محشر کند.

وی ادامه داد: در این آیه شریفه خداوند متعال به دو آفت مهم اعمال، به اهل ایمان هشدار داده است. در مقابل کاری که برای دیگران انجام می‌دهید، آن را آلوده با منت نکنید و با منت گذاشتن، تحقیر کردن موجب آزار و اذیت آنها را فراهم نسازید. سپس با دو مثال زیبا عظمت این دو آفت را بیان کرده است.

دهقان‌نیری افزود: در آیه‌ای می‌فرماید: «كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ وَلَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ» همانند کسی ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻳی خود ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺧﻮﺩﻧﻤﺎیی ﺑﻪ ﻣﺮﺩم می‌بخشد و به ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ایمان ﻧﺪﺍﺭد. و در جایی دیگر می‌فرماید: «فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْدًا لَّا يَقْدِرُونَ عَلَىٰ شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُوا» و کار آنها هماﻧﻨﺪ ﺗﺨﺘﻪ‌ﺳﻨﮓ ﺻﺎفی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﻭی آن، ﻟﺎﻳﮥ ﻧﺎﺯکی ﺍﺯ ﺧﺎﮎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﺬﺭی ﺩﺭ ﺁﻥ بپاشند، وقتی رگبار ﺑﺎﺭﺍن ﺑﺮ ﺁﻥ بباﺭﺩ، ﺧﺎﮎ و بذر ﺭﺍ با هم می‌ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﺳﻄﺢ ﺳﻨﮓ، خالی از خاک و بذر می‌شوﺩ! و اینان ﺳﻮﺩی ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻧمیﺑﺮﻧد. ‏آنگاه در پایان آیه می‌فرماید: اینگونه اشخاص گرفتار کفر عملی هستند که در زندگی بهره‌ای از هدایت الهی ندارند. «وَاللَّهُ لَا يَهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ».

امام‌جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: «قَالَ رَسُولُ اللّه ص لَیسَ‌ الأعمى‌ مَن یَعْمَى‌ بَصرُهُ، إنَّما الأعمى‌ مَن تَعْمَى‌ بَصیرتُهُ» رسول اکرم فرمود: نابینا کسی نیست که چشمانش نمی‌بیند، بلکه نابینای واقعی کسی است که بصیرت ندارد. این حدیث شریف نبوی شرح حال امروز ما است. چرا که امروز جنگ رسانه ای آنچنان فضا را غبارآلود کرده است که تشخیص حق از باطل، راست از دروغ بسیار سخت و دشوار شده است. تنها راه آن داشتن بصیرت و فهم عمیق از وقایع است. زیرا اگر بصیرت نباشد، جریان خوارج پیش می‌آید که در زندگی ظاهر قرآن را در آغوش می‌گیرند ولی با باطن قرآن می‌جنگند.

وی ادامه داد: بصیرت اگر نباشد جریان تکفیری پیش می‌آید که رفتن کنار قبور بزرگان دین و احترام به آنها و دعا و تضرع در آن فضای معنوی را شرک می‌دانند و می‌گویند آن قبور مظهر شرک است و باید ویران شود، ولی اطاعت و عبودیت در برابر طاغوت‌های شیطان صفت را عین توحید می‌دانند. بنابراین بصیرت از ضروری‌ترین نیازهای زندگی ما است.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه ماه رمضان بر ما گذشت و ما با آن ماه مبارک خداحافظی کردیم گفت: باید مواظب باشیم از آثار و برکات ماه رمضان خداحافظی نکنیم. برکات ماه رمضان تقوا، سحرخیزی، انس با قرآن، حضور در مساجد و جمعه و جماعت، دعا و راز و نیاز با خدا، کمک به فقرا بود و همه این موارد نیاز هر لحظه زندگی ما است و اختصاص به ماه رمضان ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در این روزها با حذف یارانه ترجیحی و ارز ۴۲۰۰ تومانی، شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاهای اساسی در بازار هستیم گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی از اشتباهات اقتصادی دولت قبل بود، زیرا بعد از چند سال اجرای این طرح ثمره‌ای جز خالی شدن خزانه ارزی کشور و پول دار شدن مفسدان اقتصادی برای کشور نداشت.

دهقان نیری ادامه داد: سیاست پولی کشور که از زمان دولت سازندگی شکل گرفت و تا امروز ادامه دارد، یک سیاست غلطی بود که لازمه آن تنزل ارزش پول ملی، افزایش بیکاری، کوچک شدن سفره مردم، تقسیم شدن جامعه به دو قشر غنی و ضعیف بود. این سیاست باید اصلاح شود و گرنه روز به روز مشکلات اقتصادی کشور بیشتر خواهد شد. لیکن باید به نحوی مدیریت شود که کمترین آسیب متوجه اقشار کم درآمد شود.

وی افزود: اینکه مسئولی برای توجیه گرانی‌ها بگوید، چون این اجناس در ایران ارزانتر از کشورهای همسایه است و قاچاق می‌شود، این حرف درستی نیست، شما چرا جنس را گران می‌کنید تا با همسان‌سازی قیمت، جلو قاچاق را بگیرد، مرزها را ببندید، مگر قاچاق این کالاها با چند نفر کوله بر است، با کشتی و کامیون است که راحت از گمرک رد می‌شود.

دهقان نیری گفت: نظارت بر بازار را قوی‌تر کنید، ارز ترجیحی چه ارتباطی با کالاهای تولید داخل دارد که آنها را گران کردند، تازه قیمت آرد دو برابر شده است، چرا باید کالای مرتبط با آرد قیمت آن سه تا چهار برابر شود.

امام‌جمعه شاهدیه بیان کرد: مردم و مسئولان مواظب جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن باشند، دشمن در صدد است که گرانی‌ها را ابزاری برای مقابله با نظام اسلامی قرار دهد. و مردم و مسئولان را به این امور حاشیه‌ای سرگرم کند تا از مسئله اصلی که اصلاح اقتصادی کشور است باز مانند.

انتهای پیام
captcha