تکریم سالگرد ارتحال پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور در جهرم
کد خبر: 4054893
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

تکریم سالگرد ارتحال پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور در جهرم

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور و پایه‌گذار حکومت اسلامی در تاریخ معاصر در جهرم برگزار می‌شود.

آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، پرچمدار مشروطیت در جنوب کشوربه گزارش ایکنا از فارس، آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور و پایه‌گذار حکومت اسلامی در تاریخ معاصر در جهرم برگزار می‌شود. در این آیین آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به بیان شاخصه‌های این شخصیت عظیم جهان اسلام و مرد علم و مجاهدت می‌پردازد.

این مراسم روز جمعه، 16 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 در جوار مرقد مطهر آیت‌الله نجفی لاری در محله کوشکک شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

مرحوم آیت‌الله سيد عبدالحسين موسی نجفی، معروف به مجتهد لاری یکی از علما و مراجع بزرگ استان فارس در قرن اخير بود. در جوانی چند سال عتبات عاليات اقامت گزيد و از محضر علمایی همچون میرزای شیرازی و همچنین علامه کاظمينی، علامه ايروانی و آخوند خراسانی سال‌ها استفاده کرد، و خود به مقام اجتهاد رسيد.

 پس از خاتمه تحصيلات در شهرستان لار و جهرم سال‌ها به خدمات دينی و تدريس علما اشتغال داشت؛ ابتدا چند سالی را در لار بود و سپس به درخواست و اصرار مردم متدين و خدادوست جهرم، سنوات آخر عمر او به اين ديار سپری شد.

آیت‌الله نجفی لاری در روز جمعه چهارم شوال سال 1342 هجری قمری مصادف با 15 اردیبهشت ماه سال 1303 هجری شمسی در جهرم به دیار معبود شتافت.

انتهای پیام
captcha