ظرفیت چهارگانه گردشگری فارس بالفعل نشده‌اند
کد خبر: 4054890
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

ظرفیت چهارگانه گردشگری فارس بالفعل نشده‌اند

استاندار فارس با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) این استان گفت: ظرفیت چهار گانه گردشگری زیارتی، طبیعی، تاریخی و سلامت بالقوه در استان فارس در حد وفور وجود دارد اما بالفعل محقق نشده است.

دیدار استاندار فارس با وزیر میراث فرهنگی به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 15 اردیبهشت در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استان فارس و شیراز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از شیراز و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) یاد کردند که این حرم مطهر همچون نگینی در استان فارس می‌درخشد.

وی با تأکید بر اینکه استان فارس ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی، سلامت و همچنین صنایع دستی دارد، بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها در سطح ملی تأکید کرد.

ایمانیه با بیان اینکه حتی محروم‌ترین شهرستان‌های فارس هم دارای ظرفیت گردشگی هستند، افزود: ظرفیت چهار گانه گردشگری زیارتی، طبیعی، تاریخی و سلامت بالقوه در استان فارس در حد وفور وجود دارد اما بالفعل محقق نشده است.

استاندار فارس  خواستار کمک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تحقق جایگاه شایسته فارس در این عرصه شد و گفت: در هیچ نقطه جهان، شعرای نامدار نظیر حافظ و سعدی در یک شهر جمع نشده است.

وی، احداث پروژه‌های گردشگری در استان و تاثیر آن  را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خصوصی آماده همکاری در عرصه گردشگری است اما واگذاری تسهیلات از طریق وزارت میراث فرهنگی می‌تواند این راه را تسهیل کند.

ایمانیه با بیان اینکه محکم کنار گردشگری استان فارس خواهیم بود، از توجه ویژه به این بخش خبر داد و اظهار کرد: سهم مناسبی از صندوق پیشرفت و آبادانی استان فارس برای بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین گفت: در گردشگری سلامت جزو سه رتبه برتر کشور است چرا که بیماران از کشورهای مختلف مخصوصاً کشورهای حاشیه خلیج فارس و از استان‌های دیگر کشور برای درمان به شهر شیراز سفر می‌کنند و این فرصت مغتنمی برای گردشگری سلامت است.

استاندار فارس از ساخت همراه سرا در کنار 12 بیمارستان برای نخستین بار در کشور در شیراز خبر داد و گفت: فضای همراه سراها برای استراحت همراهان بیماران احداث شده است که در حال پیگیری برای تکمیل و توسعه این طرح هستیم تا درراستای گردشگری سلامت گام‌های موثری برداشته شود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جام جهانی در کشور قطر را فرصتی مناسب برای صنعت گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده، غرفه عرضه صنایع دستی استان فارس در شهر دوحه ایجاد خواهد شد و از ظرفیت گردشگری استان نیز تماشاگران در طول بازی با شرایط عالی بهره‌مند خواهند شد.

استاندار فارس همچنین از وزیر میراث فرهنگی خواست تا برنامه‌ای اختصاصی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها در صدا و سیما تخصیص داده شود چراکه باعث افزایش گردشگران خارجی و داخلی خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرات قطار سریع السیر از شیراز به مشهد تاکید کرد: راه‌اندازی این خط کار بسیار ارزشمندی است چراکه هر سه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(ع) و حرم امام رضا(ع) را مشمول خواهد شد و گردشگری زیارتی نیز رونق خواهد گرفت بنابراین در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانند تسهیل کننده باشد.

یادآور می‌شود، مجوز هیئت امنایی شدن اداره تخت جمشید، پاسارگاد، سعدیه و حافظیه و همچنین معافیت‌های مالیاتی هتل‌ها و اصلاح تعرفه گاز هتل‌ها و امکان دریافت هزینه اقامت در هتل‌ها برای گردشگران خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha