افزایش ۷۸درصدی بودجه مرمت ابنیه تاریخی کشور
کد خبر: 4054716
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

افزایش ۷۸درصدی بودجه مرمت ابنیه تاریخی کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش 78 درصدی بودجه مرمت 35 هزار بنای تاریخی کشور خبر داد.

بازدید وزیر میراث از تخت جمشید به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، بودجه حفظ و مرمت ۳۵ هزار بنای تاریخی در کشور افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش دو برابری داشته است، افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید یک ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور است که از اولویت‌های مهم ردیف بودجه امسال برای حفظ، مرمت و نگهداری است که مبلغ آن تا یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

ضرغامی از تنظیم اساس‌نامه قانون صندوق احیا و توسعه بناهای تاریخی و تصویب آن در دولت خبرداد و افزود: بر این اساس دولت می‌تواند از کمک‌های مردمی و هدایای داخلی و خارجی برای احیا و مرمت بناهای تاریخی استفاده کند.

وی اظهار کرد: تاکنون برای استفاده از این منابع اعتباری وزارت میراث فرهنگی منع قانونی داشته است که به زودی این اساس نامه تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان از مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی آب رکنی در مسیر شیراز به تخت جمشید خبر داد.

انتهای پیام
captcha