سلام خداوند بر عیدالله اکبر
کد خبر: 4054450
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

سلام خداوند بر عیدالله اکبر

عید فطر یکی از آن روزهایی است که خداوند برای بازگشت بنده به فطرت خویش گذاشته است و به این سبب است که عید فطر را دوست دارد و این عید، عید بندگان صالح است.

عید فطرعید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در آن پاداش یک ماه عبادت خالصانه همراه با خضوع و خشوع از طرف حی دادار به بنده داده می‌شود.

در فرازی از کلام امام سجاد(ع) آمده است: «السلام علیک یا عیدالاولیا» یعنی این ماه و آن عید ماه و عیدی است که برای خداوند است و عید اولیای الهی است.

ماهی پر از رحمت و مغفرت که انوار الهی بر قلوب بندگان ساطع است؛ آثار یک ماه عبادت و بندگی چیزی جز ترس همراه با امید نیست. امیدی که بندگی و خشیت را آسان و شیرین می‌کند، یاد خدا و یاد عظمت خداوند مسیر بندگی و عبودیت را هموار می‌کند.

هر آینه آدمی دل زنگار گرفته را با یاد خداوند متعال در دریای خوف و رجاء می‌شوید و ثمره آن بندگی خالصانه است.

اساسا خداوند بنده را به‌گونه‌ای خلق کرده که همیشه و در همه حال اشرف کائنات و مخلوقاتش باشد و بر این شرافت به فرشتگان فخر می‌ورزد و احساس غرور می‌کند و دوست دارد همواره این حس را داشته باشد.

یاد خدا و بندگی خدا ثمره‌اش بازگشت به فطرت الهی است؛ خداوند بنده خود را آنچنان دوست دارد که تو گویی به مانند پدر و مادر مهربان برای کودک و این البته خطاست، زیرا او بنده‌اش را به مانند خودش دوست دارد و از پدر و مادر بیشتر و بهتر.

و عید فطر یکی از آن روزهایی است که خداوند برای بازگشت بنده به فطرت خویش گذاشته است و به این سبب است که عید فطر را دوست دارد و این عید، عید بندگان صالح است.

سلام خداوند بر عیدالله اکبر، عید سعید فطر

بهمن بابیزان رودسری، مدیر کتابخانه تخصصی امام کاظم(ع)

انتهای پیام
captcha