تجربه‌های جهاددانشگاهی را برای جذب سرمایه‌گذار به‌کار گیریم
کد خبر: 4054439
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

تجربه‌های جهاددانشگاهی را برای جذب سرمایه‌گذار به‌کار گیریم

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد انقلابی، بر لزوم حمایت هر بیشتر از جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: می‌توان با اتکا به توان، دانش، علم و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در شهرستان لارستان سرمایه‌گذاری کرد تا از خروج ارز جلوگیری شود.

دیدار فرماندار ویژه لارستان با رئیس جهاددانشگاهی فارسگزارش ایکنا از فارس، داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد انقلابی، بر لزوم حمایت هر بیشتر از جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: شهرستان لارستان دارای ظرفیت‌های بالاقوه‌ای است که شاید این ظرفیت‌ها در دیگر استان‌ها کمتر دیده شود.

وی به منطقه ویژه اقتصادی لارستان اشاره کرد و افزود: می‌توان با اتکا به توان، دانش، علم و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در شهرستان لارستان سرمایه‌گذاری کرد تا از خروج ارز جلوگیری شود و این کار را می‌توان با ارائه راهکاره‌ها و تجربه‌های این نهاد انقلابی برای جذب سرمایه‌گذار و توجیه اقتصادی آن‌ها عملیاتی کرد.

دهقان ضمن پیشنهاد تشکیل یک کارگروه پژوهشی در شهرستان لارستان توسط جهاد دانشگاهی فارس به منظور شناخت هر چه بهتر ظرفیت‌های لارستان برای استفاده بهینه از آن‌ها، برای حمایت از طرح‌های جهاددانشگاهی در این راستا اعلام آمادگی کرد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس هم در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پرداخت و گفت: ۳ خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا به صورت تخصصی در کشور مشغول به فعالیت هستند؛ خبرگزاری ایسنا به عنوان رسانه مورد وثوق اذهان عمومی جامعه، خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها رسانه تخصصی قرآنی جهان اسلام و خبرگزاری سینا به عنوان رسانه علمی و فرهنگی ذیل این نهاد انقلابی فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

وی افزود: سیاست جهاددانشگاهی فارس در شهرستان‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها است که در این راستا اقداماتی را هم انجام داده‌ایم از جمله راه‌اندازی کارخانه عصاره‌گیری گل محمدی در شهرستان داراب که پس از بررسی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیازسنجی، تصمیم به راه‌اندازی این کارخانه گرفته شد و هم‌اکنون نیز فاز اول آن انجام شده و مراحل دیگر آن در حال پیگیری و اجراست.

بابایی همچنین از حمایت فرمانداری شهرستان لارستان از مرکز آموزشی جهاددانشگاهی این شهرستان تقدیر کرد و افزود: در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس می‌توان از ظرفیت‌های لارستان بهره‌برداری کرد و این کار را با استفاده از جذب سرمایه‌گذار، کمک خیران و حمایت دولت برای طرح‌های نوآورانه در حوزه صنایع نرم و فرهنگی انجام داد و این منطقه را تبدیل به کولیدور و صادرکننده صنایع دستی درجه یک به کشورهای منطقه کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه همچنین می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ایجاد مهارت‌های شغلی به خصوص برای روستاییان در منطقه لارستان استفاده کرد، برای اجرای طرح‌های آموزشی و مهارت‌های شغلی مرتبط با صنایع فرهنگی و صنایع دستی با هدف کمک به ایجاد مشاغل خانگی اعلام آمادگی کرد و افزود: این اقدام می‌تواند در معکوس کردن مهاجرت روستائیان و حفظ سکونت روستائیان در روستاها کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام
captcha