حساسیت جهاد تبیین را درک نکرده‌ایم
کد خبر: 4054246
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

حساسیت جهاد تبیین را درک نکرده‌ایم

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با اشاره به دستور جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب گفت: متأسفانه هنوز حساسیت جهاد تبیین را درک نکرده‌ایم.

نشست هم اندیشی اساتید دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز با مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 اردیبهشت در نشست با نمایندگان هم‌اندیشی اساتید دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز که با موضوع «جهاد تبیین» برگزار شد، گفت: جهاد اکبر یعنی قرار گرفتن در برابر یک دشمن درونی و جهاد اصغر به معنای مقابله با یک دشمن بیرونی است.

وی تصریح کرد: طی تمام سال‌‌های رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این نخستین بار بوده که ایشان حکم جهاد اعلام فرمودند و «جهاد تبیین» فریضه خوانده شده است، این در حالی است که حساسیت آن را هنوز درک نکرده‌ایم.

مقامی با بیان اینکه دشمن پشت در و یا در کنار فرزندان و همین دانشجویان قرار گرفته و ما هنوز این را باور نداریم، تاکید کرد: حکم جهاد تبیین یعنی هر فردی که تریبونی دارد، پا در عرصه بگذارد و اساتید به دلیل تاثیرگذاری بر دانشجویان در این زمینه می‌توانند وارد عمل شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی را باید تبیین کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین دو مورد مبانی و مفاهیم اسلامی و دستاوردهای انقلاب دستور به جهاد داده‌اند و به فرموده ایشان «اگر ما بیان کننده این حقایق نباشیم، دشمن آن‌ها را روایت خواهد کرد».

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس اظهار کرد: در تبیین مصادیق مبانی اسلامی، به تقوای الهی به معنای مراقبت از مفاهیم الهی و صبر به معنای استقامت داشتن اشاره شده است که در جهاد تبیین، این دو اصل مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha